واکنش کنگره زنان ستار در مورد بمباران زنان غیرنظامی از سوی ارتش ترکیه

رمزیه محمد عضو کمیته اجرایی «کنگره ستار» حمله هوایی ارتش ترک به روستای حلنج از توابع کوبانی و شهادت سه زن از جمله زهرا برکل عضو شورای اجرایی کنگره ستار را بشدت محکوم کرد.

دولت اشگالگر ترک غروب روز گذشته با پهپادهای بدون سرنشین روستای حلنج در جنوب شرقی کوبانی را بمباران کرد. در این حمله سه زن غیرنظامی به شهادت رسیدند. یکی از شهدا زهر برکل عضو شورای اجرایی کنگره ستار می‌باشد.

رمزیه محمد عضو شورای اجرایی کنگره ستار اعلام کرد:"دولت ترکیه از سازماندهی زنان و آگاهی آنان می‌ترسد و زنان آگاه را هدف حمله قرار می‌دهد."

رمزیه در ادامه افزود:"دولت ترکیه در شهر شهر پاریس ساکینه جانسیز و رفایش را را ترور کرد. در باکور کوردستان نیز سیوی دمیر و رفقایش را به قتل رساند. اکنون در کوبانی زهرا و همراهانش را به قتل رسانده است. هدف قراردادن مناطقی که اعضای کنگره ستار در آن فعالیت می‌کنند حمله به عرصه‌های سازماندهی زنان است."

این عضو شورای اجرایی کنگره ستار هدف ترکیه از حمله به کوردها را نابودی کوردها و پایان دادن به موجودیت این خلق اعلام کرد.

رمزیه محمد با اشاره به اینکه در این منطقه نظامیان روس مستقر شده‌اند گفت:"چگونه امکان دارد دولت ترک در مناطقی که ارتش روسیه کنترل آسمان آنرا برعهده دارد به چنین حملاتی دست بزند و روس‌ها از آن بی‌اطلاع باشند."

رمزیه محمد در پایان سخنان خود تأکید کرد که شهادت زهرا برکل، عزم کنگره ستار برای سازماندهی هر چه بیشتر زنان را علیه رژیم سفاک ترکیه مستحکم‌تر می‌کند و زنان بیشتری راه زهرا را ادامه می‌دهند.