چیچک کوبانی آزاد نشد

جلسه‌ی دادگاه دوزگین تمو (چیچک کوبانی) که در حمله مزدوران رژیم ترک به شمال و شرق سوریه به اسارت گرفته شده بود، برگزار شد. دادگاه ترک تصمیم گرفت که وی را آزاد نکند.

گروه مزدور موسوم به «ارتش ملی سوریه» که از تبهکاران نزدیک به دولت ترکیه تشکیل شده است، روز ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹  در عملیات اشغال شمال و شرق سوریه در روستای مشرفای عین عیسی شمال و شرق سوریه، یکی از مبارزان ق.س.د به نام «چیچک کوبانی» را به اسارت گرفتند و سپس توسط ارتش اشغالگر ترکیه به روحا (در خاک ترکیه) منتقل شد. اولین جلسه‌ی دادگاه چیچک کوبانی در شعبه‌ی ۵ دادگاه کیفری روحا برگزار شد. وی که در بخش T زندانی است در این جلسه‌ی دادگاه حاضر شد. تمو توسط مترجم دفاعیات خود را به زبان کوردی بیان کرد و اعلام نمود، وی از ته دل در سازمان‌یافته‌ترین نیروی شمال سوریه (ق.س.د) شرکت کرده است، از اسلحه استفاده نکرده است و در حال انجام همکاری‌های انسانی بوده است.

هدایت انمد وکیل تمو این پرسش را مطرح کرد که چه کسی موکل وی را دستگیر کرده است و گفت، "در پرونده پاسخ این پرسش مشخص نیست. کدام عضو گروه اوسو [ارتش ملی سوریه] موکلش را دستگیر کرده‌اند؟ در مورد مجروح شدن موکلش هم هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. موکل من اهل رقا است. باید آشکار شود چه کسی موکل من را دستگیر کرده است. "

هیئت دادگاه درخواست آزادی چیچک کوبانی را را کرد و با آزادی وی مخالفت نمود. جلسه‌ی بعدی دادگاه تا ۲٨ ژوئیه به تعویق افتاد.