پیام زندانیان مبارز زن: با هم باشیم به آزادی دست پیدا می‌کنیم

زندانیان زن که در زندان زنان طرسوس در مخالفت با انزوای رهبر خلق کورد و نقض فاحش حقوق زندانیان به اعتصاب و قیام دست زده‌اند اعلام نمودند که ما با هم به آزاد دست پیدا می‌کنیم.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پ.ک.ک و پاژک در اعتراض به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نقض فاحش حقوق در زندان‌ها در امروز در هفدهمین روز خود قرار دارد و دامنه حمایت از این اعتصابات نیز روز بروز گسترش پیدا می‌کند. طبق اطلاعات به دست آمده روز گذشته چهارمین گروه از اعتصاب کنندگان از زندان زنان طرسوس به این اعتصاب سراسری در شمال کوردستان و ترکیه پیوستند. دیلان ییلدریم، هاجره چای و شن‌گُل کاچارمال با خانواده‌های خود دیدار کرده و اعلام کردند که به اعتصاب غذا پیوسته و از روحیه خوبی نیز برخوردارند.

زندانیان اعلام کرده‌اند که در رابطه با دست‌زدن به اعتصاب غذا تصمیم راسخ گرفته و در این باره گفتند: ما نوع برخورد مسئولان دولت ترک را در رابطه با فعالیتهایمان ملاحظه می‌کنیم. می‌بینیم که فشارهای آنان در مقایسه با زمان پیش از اعتصاب افزایش یافته است. شاهد حمله و خشونت آنان به زنان و جوانان هستیم و می‌دانیم که ارعاب بخشی از سیاستهای آنان است. با حملاتشان بر زنان تلاش می‌کنند که ما را به تسلیم شدن وادارند. ما اعلام می‌کنیم که تا زمانیکه زنان آزاد نباشند، آزادی پایدار ایجاد نخواهد شد. تا زمانیکه رهبری ما آزاد نشود، کورد در جهان نمی‌تواند به آزادی دست پیدا کند. ما اعتصاب غذای خود را ادامه می‌دهیم. در تفکر ما در این باره تغییری ایجاد نشده است. تا زمانیکه پاسخ مثبتی در این باره نشنویم، ما اعتصابمان را ادامه می‌دهیم. درودهای خود را به تمامی کسانی که صدای ما را می‌شنوند، می‌فرستیم. ما می‌خواهیم که به صدای ما در زندان تبدیل شوند. با هم باشیم، به آزادی دست پیدا می‌کنیم.

همچنین اعلام شده است که یکی از زندانیان عفرینی نیز به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا می‌زند. این زن عفرینی به نام بریوان که یک هفته است در مرکز دیپورت آدانا بازداشت شده است به منظور حمایت از زندانیان دست به اعتصاب غذا می‌زند.