چرا پ.ک.ک در اقلیم کوردستان است؟ | یادداشت

لطیف فاتح فرج، نویسنده، ادیب و محقق سرشناس کوردستان در واکنش به سخنان سران بارزانی و قلم‌بدستان این خاندان مافیایی نوشته است: تو که برای پولی اندک خود و میهن و شرف و کرامت و شکوه خود را می‌فروشی، این حق را نداری که بگویی آن‌ها چرا در این‌جا هستند.

◾️ در زمانی‌ که ما به سوگ نشسته‌ایم و در زمانی‌ که ارتش اشغالگر و وحشی ترکیه در مقابل چشم جهانیان می‌آید و در مرزهای قلاسیوکه یک چوپان را با بمب شیمیایی بمباران می‌کند و خانواده و بستگان انفال‌شدگان را شهید می‌نماید، در زمانی ‌که صدای گریه و شیون خواهر و خانواده کاک اسماعیل و کاک آرام به آسمان بلند شده و به سمت خداوند می‌رود، صدای بسار زشت و ناخوشایند خودمان به گوش می‌رسد که می‌گوید: چرا پ.ک.ک در اقلیم کوردستان است؟

این صدا نمی‌گوید ترکیه چرا در آغجلر یک چوپان و مردم غیرنظامی را می‌کُشد؟ جنگنده‌های ناتو در دست ترکیه چه کار می‌کنند تا در مرزهای کرکوک کوردها را ترور نمایند؟ این صدا نمی‌گوید ترکیه چرا در این‌ جا ما را می‌کشد؟ چرا دست از سر دختران و پسران باکور، روژهلات، روژآوا و اقلیم کوردستان بر نمی‌دارد و چرا آن‌ها در این‌جا هستند؟ در حالیکه این دختران و پسران اگر مسلح هستند و اگر گریلا هستند، از شرف کوردها دفاع می‌کنند، همانطور که در هولیر، شنگال، کرکوک و مخمور این کار را کرده و رئیس حزب دمکرات کوردستان نیز از آنان تشکر کرد.

آن‌ها در این‌جا هستند چون میهنشان اشغال شده ‌است، همان‌طور که ما در باکور و روژهلات بودیم. آن‌ها با بعث و ترک و فارس برای کشتن همزبانان خود همکاری نکردند، همچنانکه ما از سال ۷۹ و ابتدای دهه ۸۰، دهه ۶۰ و ۹۰ و بسیاری دوره‌های دیگر این کار را کردیم.

تو که جاسوسی آن‌ها را می‌کنی، تو که مقرهای آن‌ها، بیماران، مجروحین و حتی افراد نقص عضو آن‌ها را برای دولت ترکیه آشکار می‌نمایی، تو که برای پولی اندک خود و میهن و شرف و کرامت و شکوه خود را می‌فروشی، این حق را نداری که بگویی آن‌ها چرا در این‌جا هستند.

مهاجران و آوارگان کورد از دست اشغالگری در هرجایی هستند، آن‌ها در کجا نیستند؟ ترکیه تا آن حد بی‌شرف است که خواستار تسلیم نمودن آمنه کاکه باوه زن شجاع چپ روژهلات کوردستان است که ده‌ها سال است نماینده پارلمان سوئد است و شناسنامه سوئدی دارند. تو در میهن خود می‌گویی یک ایلامی و کرماشانی، آمدی و وانی نباید در این‌جا باشند؟ به شکوه و کرامت خود نگاهی دوباره بینداز.

این چه کرامتی است که به هم‌زبان خود بگویی، در این‌جا چکار می‌کنی؟ محمد زکی گریلا نبود، او کاسبی بود در سرزمین خدا. چرا ابراهیم که هنر کوردها را دزدیده و الینور جویک و میت و جاسوسان ترکیه می‌توانند در هولیر و سلیمانیه و در همه گوشه و کنار اقلیم باشند، اما برای مام شکری این حق وجود ندارد؟ مرد باش و بگو ترکیه در این‌جا چکار می‌کند؟ برو و مانند جوانان شلادزه مقرها و پادگان‌های آن‌ها را آتش بزن. اگر این کار را هم نمی‌توانی حداقل به حرف حق بزن. اگر حتی جرات این را هم نداری، پس لااقل سکوت کن و دهان خود را ببند.

حرف زیاد است اما اکنون که ما در سوگواری عزیزان و شهدایمان هستیم، برای انسان عاقل گفتن یک حرف کافی است.◽️