غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل تونس: ۱۹ پناهجو جان باختند

اعلام شد که در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل تونس ۱۹ پناهجو جان باختند.

تراژدی غرق‌شدن پناهجویان در دریاها همچنان ادامه دارد. رمضان بن آمور، سخنگوی گروه حقوق بشری(FTDES)  اعلام کرد که در پی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل مهدیه‌ی تونس، ١٩ پناهجو که همگی از شهروندان کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودند و قصد عبور از دریای مدیترانه و رفتن به ایتالیا را داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی انجمن حقوق اجتماعی و اقتصادی(FTDES)  همچنین با اشاره به غرق شدن ۵ قایق مهاجران در طی چهار روز گذشته در نزدیکی سواحل صقافس گفت که ٩ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده و ۶٧ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

همچنین گارد ساحلی تونس پیشتر اعلام کرده بود که در چهار روز گذشته حدود ٨٠ قایق را که به سمت ایتالیا حرکت می‌کردند، متوقف کرده و بیش از ٣ هزار نفر را که عمدتاً از کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودند، بازداشت کرده است.

تغییرات آب‌وهوایی، جنگ و درگیری، کمبود آب و مواد غذایی، گرسنگی و خشکسالی هر ساله تعداد زیادی از ساکنان جنوب صحرای آفریقا را وادار به ترک وطن و خانه‌ی خود کرده و آن‌ها را در پی پیدا کردن مکانی آرام و امن برای زندگی روانه‌ی دریای پرتلاطم و خطرناک مدیترانه می‌کند.