غریب حسو: پارت دمکرات کوردستان قاتل کوردایتی است

غریب حسو اعلام نمود که پارت دمکرات کوردستان در حال دست زدن به یک اشتباه بزرگ ملی بوده و لازم است که نیروهای کوردستانی پارت دمکرات کوردستان را به دلیل  این کار مجازات کرده و در ادامه افزود: پارت دمکرات کوردستان قاتل کوردایتی است.

نیروهای پارت دمکرات کوردستان  در ۲۴ ژوئیه با سلاح‌های سنگین به نیروهای مدافع خلق در منطقه چارچل در متینا حمله کرده و نیروهای مدافع خلق نیز به این حملات پاسخ دادند تا جنگی روی ندهد.

حمله نیروهای پارت دمکرات کوردستان ۳ ماه بعد از گذشت حملات بدون وقفه ارتش اشغالگر ترک علیه مناطق جنوب کوردستان که هیچ نتیجه‌ای را کسب نکرده است روی داد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نیروهای مدافع خلق، به ارتش ترک ضربات سنگینی در مناطق آواشین، زاپ و متینا وارد آمده است. نیروهای مدافع خلق همچنین اعلام کرده‌اند که در نتیجه نبرد سه ماهه در مناطق حفاظتی میدیا در جنوب کوردستان، ۴۹۴ نظامی اشغالگر ترک را به سزا رسانده‌اند.

در رابطه با این مسئله غریب حسو ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM اظهار داشت: ارتش ترک سه ماه بیشتر است که به جنوب کوردستان حمله کرده است، اما تنها پ.ک.ک و اراده خلق کوردستان است که به این حملات پاسخ می‌دهند. پارت دمکرات کوردستان از مرزهای ارتباط با ترکیه گذشته و به شریک دولت اشغالگر ترک تبدیل شده است. این همکاری بر اساس هزینه کردن از خلق و جامعه کوردی بوده و خطری بزرگ به شمار می‌رود. جامعه کوردستان بیشتر از سه ماه است که در رابطه با این سیاست اشتباه و خطر همکاری پارت دمکرات کوردستان با دولت ترک هشدار می‌دهد.

حسو در ادامه سخنان خود افزود: اما متاسفانه پارت دمکرات کوردستان سیاستهای یک طرف خود را فارغ از تمام احزاب دیگر به پیش می‌برد و به شریک رسمی اشغالگری ترک تبدیل شده است. سیاستی که پارت دمکرات کوردستان به پیش می‌برد در راستای منافع و امیدها و آرزوهای خلق کورد نبوده بلکه در راستای منافع و دستور کار دولت اشغالگر ترک قرار دارد.

حسو همچنین افزود: خلق کورد و کوردستان و تمام نیروهای کورد به کرات از پارت دمکرات کوردستان درخواست کرده‌اند که نیروهای خود را به مناطقی که نیروهای مدافع خلق در آن جا قرار داشته یا در این مناطق جنگی روی می‌دهد نفرستند. اما پارت دمکرات کوردستان هیچ اهمیتی به این خواست‌ها و فراخوان‌ها نداده و نیروهای ویژه خود را به این مناطق اعزام می‌کند. حسو افزود چون پارت دمکرات کوردستان نیروهای خود را به این منطقه اعزام می‌کند، می‌توان انتظار داشت که جنگ روی دهد.

پارت دمکرات کوردستان با فرمان دولت ترک عمل می‌کند

حسو حملات نیروهای پارت دمکرات کوردستان با اسلحه سنگین علیه مناطق نیروهای مدافع خلق در چارچل در منطقه متینا را محکوم کرده و اعلام نمود که این اقدام در خدمت آجندای دولت اشغالگر ترک قرار می‌گیرد که تا کنون ضربات سنگینی را از نیروهای مدافع خلق خورده است. حسو در ادامه فزود: مسئله‌ای که ما می‌بینیم این است که دولت اشغالگر ترک در زاپ، آواشین و متینا ضربات سنگینی را خورده است و نمی‌توانند در مقابل نیروهای مدافع خلق مقاومت کنند. حمله اخیر پارت دمکرات نیز علیه مناطق حفاظتی میدیا با فرمان اشغالگری ترک صورت گرفته است، به همین دلیل می‌توان گفت که پارت دمکرات کوردستان در راستای منافع کوردستانی قدم برنداشته اما با تصممیات دولت ترک عمل می‌کند. پ.د.ک تلاش می‌کند تا شکست سیاسی خود در جنوب کوردستان را با حملات علیه پ.ک.ک مخفی کند.

حسو همچنین افزود که پارت دمکرات کوردستان تا کنون به افکار عمومی کوردستان پاسخ نداده  است که چرا با منافع و امیدهای خلق کورد، اهداف سیاسی خلق کورد مقابله کرده و هدف آن از سیاست‌های دشمنانه و همکاری با دولت ترک چه بوده و چرا می‌خواهد که بحران در داخل کوردستان را گسترش دهد.

پارت دمکرات کوردستان قاتل کوردایتی است

حسو با ابراز شگفتی از سیاستهای پارت دمکرات کوردستان اظهار داشت: اشغالگری ترک به جنوب کوردستان حمله می‌کند و در مقابل نیروهای مدافع خلق ضربات مهلکی را به آن وارد می‌کنند، اما پارت دمکرات کوردستان تلاش می‌کند جنگ داخلی را ایجاد کند. و این اقدامات در زمانی روی می‌دهند که خلق کورد تلاش می‌کند اتحاد ملی خود را علیه حملات وحشیانه دولت ترک ایجاد کند. حسو تایید نمود که پارت دمکرات کوردستان در حال دست زدن به اشتباهی ملی بوده و باید نیروهای کوردستانی، پارت دمکرات کوردستان را تحت فشار قرار دهند و در ادامه افزود: تحرک و سیاستهای پارت دمکرات کوردستان کوردستانی نیستند. هر حزب یا جنبشی که ادعای کوردستانی بودن دارد باید در مقابل حملات اشغالگرانه دولت ترک از نیروهای مدافع خلق حمایت کند و ارزش‌های کوردستانی را حفظ کند و به نیروی کوردی و کوردستانی بپیوند. اما سیاستهای کنونی پارت دمکرات کردستان سیاستهای تقسیم اختلاف در میان جامعه کوردی، قتل کوردایتی و مضمحل ساختن سیاستهای کوردی بوده و از این حزب درخواست کرد که از سیاستهایی که با منافع خلق کورد ضدیت دارند دست بردارد. زیرا این سیاستها دستاوردهای خلق کورد را از میان برداشته و نیز دست از نقل و انتقال نیروهای خود در مناطق حفاظتی میدیا برداشته و از یوغ اشغالگری ترکیه خارج شود.

غریب حسو در خاتمه سخنان خود از تمام احزاب، نیروها و سازمان‌های جامعه مدنی، سازمان‌های جوانان و سازمانهای فرهنگی در جنوب کوردستان درخواست کرد که مواضع خود را در خصوص سیاستهای پارت دمکرات کوردستان صریح و شفاف اعلام کنند.