جنبش آزادی زنان ایزدی: ما جامعه ایزدیان بویژه زنان ایزدی هیچوقت حقیقت را فراموش نمی‌کنیم

جنبش آزادی زنان ایزدی خاطرنشان کرد فرار نیروهای پ.‌د‌.ک و ارتش عراق عامل قتل و ربایش هزاران ایزدی و کوچ اجباری صدها هزار تن دیگر بود. این اقدام، خیانتی مغایر اخلاق و وجدان بشری بود که هرگز فراموش نمی‌شود.

زنان ایزدی شنگال که سال ٢٠١۴ اختیارات کمی داشتند و وحشیانه‌ترین تبعات نسل‌کشی را تحمل کردند گرچه به شدت زخمی شدند اما این فاجعه سبب شد آنها دفاع از خود را دیگر به مردان واگذار نکنند. آنها اکنون جنبشی به نام جنبش آزادی زنان ایزدی دارند که در یک بیانیه تأکید کرد در حال گرفتن انتقام آن قتلعام است.

جنبش آزادی زنان ایزدی در یک بیانیه یاد و خاطره قربانیان نسل‌کشی و شهدای مقاومت شنگال علیه بربریت داعش را گرامی داشت و نوشت آنان که برای حفاظت از سرزمین مقدس و جامعه ایزدی جانشان را فدا کردند، قهرمانانی بودند که در برابرشان تعظیم می‌کنیم.

این جنبش با نام اختصاری تاژه تصریح کرد چون قتلعام سوم آگوست ٢٠١۴ جلوی چشم جهان انجام شد بنابراین علیه کل بشریت صورت گرفت.

این بیانیه خاطرنشان کرد فرار نیروهای پ.‌د‌.ک و ارتش عراق عامل قتل و ربایش هزاران ایزدی و کوچ اجباری صدها هزار تن دیگر بود. این اقدام، خیانتی مغایر اخلاق و وجدان بشری بود که هرگز فراموش نمی‌شود.

تاژه، هدف قرار گرفتن زنان و کودکان به عنوان اهداف اصلی را گواهی بر تلاش برای ریشه‌کن کردن جامعه ایزدی دانست و با اشاره به مداخله فوری گریلاهای پ.‌ک.‌ک و مبارزان یگان‌های مدافع خلق روژاوا برای دفاع از شنگال اضافه کرد: "ما جامعه ایزدیان بویژه زنان ایزدی هیچوقت این حقیقت را فراموش نمی‌کنیم. مدیون آنها هستیم و مدیون رهبر آپو و شهیدانمان. دعوی آنها دعوی ماست."

در این بیانیه، جنبش آزادی زنان ایزدی بر تلاش برای رهائی همه زنان ایزدی اسیر داعش و حفظ و به رسمیت شناساندن خودمدیریتی شنگال پافشاری کرد و لازمه آن را تحکیم بیشتر سازمان‌یافتگی اجتماعی دانست.

تاژه خاطرنشان کرد با یک اراده پولادین از خود دفاع می‌کنیم و ضمن برآب کردن نقشه‌های کنونی اجازه نخواهیم داد قتلعام دیگری در شنگال رخ دهد. جنبش آزادی زنان ایزدی از سویی به جوانه زدن هر گیاهی بر ریشه خود اشاره کرد و از شهروندان ایزدی که به اقصی نقاط جهان آواره شده‌اند خواست به خاک خود بازگردند.