جنبش زنان کورد مقیم اروپا: برای دادگاهی اردوغان دیکتاتور بیش از ٢٣۵ هزار امضا جمع‌ کرده‌ایم

جنبش زنان کورد مقیم اروپا اعلام کرد که با هدف محاکمه رجب طیب اردوغان، دیکتاتور ترک، زنان موفق شده‌اند ٢٣۵ هزار و ٧٢٧ امضا را گرد هم آورده و این اسناد را به سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی واگذار کنند.

جنبش زنان کورد مقیم اروپا (TJK-E) روز ٢۵ نوامبر، روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان، کمپین جمع‌آوری امضا برای محاکمه طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترک را به جرم ١٩ سال قتل زنان تحت عنوان «١٠٠ دلیل برای محاکمه دیکتاتور» آغاز کرده بود. مرحله اول این کمپین ۴ ماه به درازا کشید و روز گذشته نتایج آن در نشستی مطبوعاتی در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

در نشست مطبوعاتی جنبش زنان کورد مقیم اروپا اعلام شد که برگزار کنندگان کمپین «١٠٠ دلیل برای محاکمه دیکتاتور» موفق شده‌اند ٢٣۵ هزار و ٧٢٧ امضا را برای به محکمه کشیدن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جمع‌آوری کنند و آنانرا همراه با اسناد دیگری از جرم‌های او به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل تحویل دهند.

(TJK-E) اعلام کرد که اردوغان مسئول تمامی جنایت‌ها علیه زنان در ٢٠ گذشته در مناطق تحت کنترل رژیم ترکیه است و می‌افزاید:"اردوغان دیکتاتور مسئول قتل‌عام زنان بویژه در ترکیه، شمال کوردستان، روژاوا، شمال و شرق سوریه، جنوب کوردستان و همچنین شنگال و مخمور است که با دستور، تصمیم و امضای وی این جنایت‌ها انجام شده‌اند و نامبرده مسئول جنایات علیه جامعه است."

'قاتل زنان باید محاکمه شود'

(TJK-E) در ادامه بیانیه‌ی خود می‌افزاید که سکوت سازمان‌ها و نهادهای حقوقی بین‌المللی در قبال قتل‌عام، جنایت، تجاوز- تعدی، خشونت، به گروگان گرفتن هزاران سیاستمدار، آکادمیسین، روزنامه‌نگاران و فعالان در تمامی دوره حاکمیت دیکتاتور اردوغان مایه شرم و رسوایی تاریخی است. این امر همزمان به معنی شریک شدن در جرم است. در این زمینه باید سازمان‌های حقوقی بین‌المللی موانع پیش روی محاکمه دیکتاتور را از میان بردارند، زمینه‌های حقوقی را آماده کنند و بر مبنای موازین وجودی خود به بازتعریف خود بپردازند و از اردوغان قاتل زنان حسابخواهی کنند."

در ادامه آمده است:"ما خواستیم با این کمپین به صدای صدها زنی مبدل شویم که از سوی دولت و مزدورانش به قتل رسیده‌اند. ما قبل از آغاز کمپین «١٠٠ دلیل برای محاکمه دیکتاتور» بیش از ١٠٠ هزار امضا را جمع‌آوری نموده بودیم.

ما با هدف مبارزه حقوقی مرحله دوم کمپین را ادامه می‌دهیم. کمپین «١٠٠ دلیل برای محاکمه دیکتاتور» بر اساس دو مبنا ادامه خواهد داشت. برای شفاف کردن قتل‌عام پاریس و محاکمه مجرمان ما این مبارزه را به پیش می‌بریم. همچنین مبارزه خویش را برای زنان ربوده شده عفرین، قربانیان تجاوز و زنان کشته شده ادامه می‌دهیم.

ما در این چارچوب همچون جنبش زنان کورد مقیم اروپا کارزار «علیه قتل‌عام زنان؛ روز دفاع از جامعه آزاد و زن آزاد فرا رسیده است» را گسترش داده و آنرا به پیش می‌بریم. در راستای این کارزار مبارزه‌ بی‌وقفه خود را علیه حصر، نسل‌کشی، فاشیسم و اشغالگری ادامه می‌دهیم. ما در این چارچوب سازماندهی خود را در هر جایی به شیوه‌ای فعال ایجاد می‌نماییم."

جنبش زنان کورد مقیم اروپا (TJK-E) در پایان بیانیه از آحاد زنان خواسته است تا علیه فاشیسم، جنسیت‌گرایی، حصر، اشغالگری، نژادپرستی و کهنه‌پرستی مبارزه را ارتقا بخشند.

نشست مطبوعاتی زنان کورد در زوریخ با سر دادن شعار «ژن، ژیان، آزادی» به پایان رسید.