جوامع زنان کوردستان: ١ ژوئیه سرآغاز یک مبارزه نوین است

ک.ژ.ک اعلام کرد:"مقاومت بر اساس همبستگی زنان در ١ ژوئیه نه پایان کار بلکه سرآغاز مبارزه‌ای نوین است. مبارزه آزادیخواهی ما زنان بدون حتی یک گام عقب‌نشینی مصمم است با اصرار و پافشاری تداوم یابد.

شورای اجرایی جوامع زنان کوردستان (KJK) بیانیه‌ای منتشر کرد.

 در بیانیه ک.ژ.ک آمده است:"دولت ترکیه روز ١ ژوئیه ٢٠٢١ رسما از 'کنوانسیون منع خشونت علیه زنان و خشونت خانگی' که در سال ٢٠١١ آنرا پذیرفته و در ١٠ فوریه ٢٠١٢ به امضا شورای وزیران رسیده بود خارج شد. این در حالیست که روزانه در ترکیه زنان به دلیل خشونت مرد به قتل می‌رسند. ترکیه در میان کشورهایی که خشونت علیه زنان وجود دارد در صدر جای گرفته است. در وضعیتی که بهره‌کشی از کودکان مورد محاکمه قرار نمی‌گیرد، هرگونه تبعیض، خشونت و بی‌حقوقی علیه زنان روا داشته می‌شود و اقتدار مردسالارانه به اوج رسیده است، با امضای رئیس جمهوری دیکتاتور و فاشیست اردوغان خروج از پیمان استانبول صورت گرفت.

به مقاومت زنان درود می‌فرستیم

کودتایی که ائتلاف پست، ظالم و غاصب آ.ک.پ/م.ه.پ علیه زنان به آن دست زد، با خشم ده‌ها هزار زن از استانبول تا آنکارا، ازمیر، آمَد، آنتالیا، درسیم، آدانا و هاتای و تمامی شهرهای دیگر ترکیه و کوردستان روبرو شد. راهپیمایی، بیانیه و فعالیت‌هایی علیه آن برپا شد. مانع‌تراشی نیروهای پلیس با شکست مواجه شد. زنان اعلام کردند که به مبارزات خود ادامه می‌دهند. مقاومت بر مبنای همبستگی زنان با همدیگر در ١ ژوئیه نه پایان کار بلکه سرآگاز مبارزه‌ای نوین است.

ما همچون شورای اجرایی ک.ن.ک به مقاومت فعالان زن که شیفه آزادی و برابری هستند درود می‌فرستیم و مراتب احترام خود را تقدیم می‌داریم. مبارزه آزادیخواهی ما زنان بدون اینکه یک گام به عقب بردارد با اصرار و پافشاری ادامه خواهد داشت."

ک.ژ.ک در ادامه بیانیه با اشاره به همکاری دولت‌های اروپایی و آمریکا با رژیم ترکیه و مماشات آنها با مسئله نقض گسترده حقوق بشر از سوی رژیم اردوغان خواستار گسترش مبارزات زنان و همبستگی نیروهای آزادیخواه و دمکراتیک شده‌ است.