شرکت‌های نفتی حاضر در باشور کوردستان یکی پس از دیگری؛ کارهایشان را تعطیل می‌کنند

پس از رای دادگاه تحکیم بین‌ المللی در پاریس علیه قرارداد ترکیه و اقلیم کوردستان برای فروش نفت؛ شرکت‌های استخراج و صدور نفت یکی پس از دیگری کارهایشان را در اقلیم تعطیل می کنند.

پس از رای دادگاه تحکیم بین‌ المللی در پاریس علیه قرارداد ترکیه و اقلیم کوردستان برای فروش نفت؛ شرکت‌های استخراج و صدور نفت یکی پس از دیگری کارهایشان را در اقلیم تعطیل می کنند؛ در این راستا شرکت دی.ان.اوی نروژی کارهایش را متوقف کرد.

شرکت دی.ان.اوی نروژ که در زمینه استخراج و صدور نفت و گاز در اقلیم کوردستان فعالیت می‌کند؛ اعلام نمود که به‌طور موقت تولید و صدور نفت در اقلیم کوردستان را متوقف کرده است.

شرکت دی.ان.او هم‌چنین افزود؛ چهار روز پس از دستور توقف صدور نفت اقلیم کوردستان از راه لوله‌ی انتقال به بندر جیهان ترکیه؛ به‌طور موقت تولید نفت در اقلیم کوردستان را متوقف کرده‌اند.

در بخش دیگری از اطلاعیه شرکت دی.ان.اوی نروژ آمده؛ از شب گذشته تولید نفت را از چاه‌های نفت اقلیم کوردستان متوقف کرده‌اند.

شرکت دی.ان.او روزانه ۱۰۷ هزار بشکه نفت را از چاه‌های نفت تاوکه و پیش‌کبیر استخراج می‌کرد که ۲۵ درصد از نفتی است که روزانه از اقلیم کوردستان تحت نام اقتصاد مستقل به بازارهای جهان صادر و فروخته می‌شد.

از چاه نفت حصیره در شهرک سرقه‌لا در شهرستان کفری در منطقه گرمیان نیز روزانه ۱۴ هزار بشکه نفت(۵۰ تا ۶۰ تانکر نفتکش) به پالایشگاه نفت خورمه‌له در هه‌ولیر(اربیل) فرستاده می‌شد.

طبق اخبار مندرج؛ دیروز شرکت انرژی روسی به‌نام گاز پروم که در چاه نفت حصیره کار می‌کرد و تولیدش را به هه‌ولیر می‌فرستاد؛ فعالیت‌هایش را متوقف نموده است.