سومین کنفرانس یگان‌های مدافع زنان: زنان کورد نویدبخش رهایی هستند

زنان حاضر در کنفرانس ی.پ.ژ اعلام کردند که مقاومت به آزادی می‌انجامد

سومین کنفرانس یگان‌های مدافع زنان (YPJ) امروز در شهر حسکه برگزار شد. کنفرانس با مارش «ای رقیب» آغاز شد. سپس برنامه کاری کنفرانس و در ادامه پیام افتتاحیه قرائت گردید.

در ادامه گزارش فرماندهی ه.پ.ژ به کنفرانس قرائت شد. سپس هر کدام از نمایندگان کنگره زنان ستار، شخصیت‌های میهنی زن و نمایندگان نیروهای خوددفاعی اجتماعی زنان (HPC) سخنانی ایراد کردند.

لیلاف حسین، سخنگوی شورای اجرایی کنگره ستار کانتون حسکه در اظهاراتی برگزاری کنفرانس را به شروان‌های زن تبریک گفت. لیلاف افزود:"در سیاه فداکاری‌های ی.پ.ژ جهان صدای زنان را شنید و به نیروی آنها پی برد."

وی با اشاره به نقش نیرومند زنان مبارز و تأثیرگذاری آن بر نگرش افکار عمومی در قبال انقلاب شمال و شرق سوریه افزود:"ی.پ.ژ در نیروبخشیدن به مبارزات آزادیخواهی زنان نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد."

سپس دایه حمدیه، مادر شهید ژیندا روناهی، از بنیان‌گذاران ی.پ.ژ در سخنانی به رهبر آپو درود فرستاد که در سایه وی زنان کوردستان موفق شدند دستاوردهایی تاریخی را برای زنان کورد رقم بزنند. دایه حمدیه افزود:"زنان با افکار رهبر آپو می‌توانند از خود محافظت کنند و از ذهنیت گذشته نجات یافتند که درصدد تحمیل بردگی و ارتجاع بر جامعه بود."

دایه حمدیه گفت:"زنان کورد نقش بزرگی را در رهایی هزاران زن از چنگ سازمان‌های تروریستی ایفا کردند و آزادی زنان در شمال و شرق سوریه را محقق نمودند. انقلاب شمال و شرق سوریه به الگو مبدل شده و نویدبخش رهایی زنان شد."

در ادامه زینب عفرین عضو شورای اجرایی نیروهای دفاع اجتماعی زن در سخنانی از مبارزات و فداکاری زنان تجلیل نموده و برای آنان آرزوی سربلندی کرد.

کنفرانس با قرائت گزارش‌ سالانه و ارزیابی وضعیت سیاسی و سازمانی ادامه یافت.