زنان چمچمال مقاومت گریلا را ستایش می‌کنند

زنان چمچمال مقاومت زنان گریلا را ستایش می‌کنند که از خاک کوردستان دفاع کرده و پاسخ حملات دولت اشغالگر ترکیه را قهرمانانه می‌دهند.

تعدادی از زنان ساکن شهرک چمچمال در استان سلیمانیه در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز دیدگاه خود را در مورد حملات اشغالگرانه دولت ترک به جنوب کوردستان و مقاومت نیروهای گریلا اعلام کردند.

رِزان عبدالرحمان معلم و ساکن چمچمال به تاریخ اشغالگری‌های دولت ترکیه در خاک جنوب کوردستان اشاره کرده و می‌گوید، در نتیجه‌ی بمباران‌های دولت اشغالگر ترکیه در مناطق مرزی چندین روستای بهدینان تخلیه شده و روزانه خون فرزندان میهنمان بر زمین ریخته می‌شود.

رِزان نگرانی خود را از سکوت هر دو حکومت اقلیم کوردستان و عراق و جامعه بین‌المللی در مقابل اشغالگری‌های دولت ترک اعلام کرده و گفت؛" طیفهای سیاسی نیز یکصدا نیستند. باید مردم تظاهرات کرده و ماموستایان آیینی نیز باید به این اشغالگری‌ها واکنش نشان دهند."

مدیا عمر یک شهروند دیگر چمچمال، مقاومت زنان گریلا را ستایش کرده که علیه ارتش اشغالگر ترکیه ایستاده‌اند و از سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل درخواست می‌کند، تا علیه حملات ترکیه سکوت نکنند.

امیره ناصح یک شهروند دیگر است که اعتراض خود به حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه را اعلام کرده، می‌افزاید؛"کشورهای بیگانه به اقلیم کوردستان حمله می‌کنند. جوانان ما را کشته و مادرانمان را داغدار می‌کنند. باید رئیس اقلیم به ویژه در این رابطه واکنش نشان دهد و به کشورهای بیگانه اجازه ندهد تا خاک اقلیم کوردستان را اشغال کنند."

امیره همچنین گفت، متاسفانه جامعه‌ی بین المللی مثل بمباران شیمیایی هلبجه و انفال خلق کورد همچنان سکوت کرده‌اند. امیره همچنین از گریلاهای زن که در کوهستان‌ها مبارزه و مقاومت می‌کنند و علیه اشغالگری دولت ترکیه می‌جنگند تشکر کرد.