زنان کورد خواستار آزادی سه عضو ربوده شده سازمان رژاک شدند

در ادامه اعتراضات به بازداشت سه تن از اعضای رژاک، زنان کورد در نروژ با برگزاری یک تجمع اعتراضی خواستار آزادی سه زن بازداشت شده توسط پ.د.ک شدند.

١۴ مرداد/ ۵ آگوست سه تن از اعضا و هیئت رهبری سازمان زنان آزاد کوردستان (رژاک) با اسامی خولا محمد حسن، جوانا عبدالباقی و سیران احمد حسن که به منظور شرکت در مراسم سالیاد شهدای قتل‌عام ایزدی‌ها به شنگال رفته بودند، در حین بازگشت در یکی از ایست بازرسی‌های آسایش پ.د.ک دستگیر شدند. لازم به ذکر است تا کنون علت بازداشت این سه زن فعال و عضو رژاک مشخص نگردیده است.

روز گذشته(یکشنبه ٢٩ آگوست)، زنان کورد از چهار بخش کوردستان با برگزاری تجمعی اعتراضی در کشور نروژ به بازداشت این سه فعال سیاسی زن اعتراض کردند.

روبار یوسف به نمایندگی از زنان چهار بخش کوردستان در این تجمع سخنرانی کرد و اعلام کرد: "این اقدام غیرانسانی و ضدحقوق بشری پ.د.ک را محکوم و خواهان آزادی فوری این فعالان سیاسی زن هستیم." در ادامه وی اعلام کرد: "در صورتی که این زنان بازداشتی آزاد نشوند و اقدامات جدی در این زمینه انجام نگیرد، ما در نروژ و از طریق حکومت نروژ، سازمان‌های حقوق بشری و دیگر کشورهای جهان اقدام عملی انجام داده و این اقدامات ضدانسانی و قانون شکنانه پ.د.ک را رسوا خواهیم کرد. در همین چهارچوب خواستار آزادی فوری زنان بازداشت شده هستیم."

روبار یوسف در ادامه سخنان خود به وضعیت زنان در باشور کوردستان اشاره کرد و گفت: "با وجود شرایط سخت و دشواری که زنان در آن قرار دادند، باز هم شاهد خشونت بیشتر علیه زنان، ترور، قتل آن‌ها و بویژه ربودن آنها توسط دو خانواده حاکم هستیم. این دو خانواده حاکم زنان را ربوده، به قتل رسانده و  ناپدید می‌کنند". وی در نهایت با شعار «آزادی برای خولا محمد حسن، جوانا عبدالباقی و سیران احمد سیران» به سخنان خود پایان داد."