دب‌پ به فراخوان ‌«قتل طالبانی» اعتراض کرد

دب‌پ به فراخوان ‌«قتل» رئیس ی‌ن‌ک،‌ بافل طالبانی اعتراض کرد و گفت‌: «ما به خوبی می‌دانیم که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ با ائتلاف و پیام‌های کثیف در تلاش است تا در انتخابات اقلیم کوردستان مداخله کند.‌»

ریاست سابق استخبارات فرماندهی کل ارتش ترکیه، اسماعیل حقی پکین در یک برنامه تلویزیونی برای به قتل رساندن رئیس اتحادیه ملی کوردستان ‌(ی‌ن‌ک) بافل طالبانی فراخوان داده است. حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) مرتبط با این امر بیانیه داده و این فراخوان را بشدت محکوم کرد. دب‌پ اعلام کرد که فراخوان قتل، علاوه بر یک بی‌اخلاقی سیاسی در عین‌حال تلاش برای اخلالگری در منطقه است. د‌ب‌پ چنین ادامه داده است‌: ‌«سخنان اینچنینی و اخلالگرانه، ادامه سیاست‌های شعله‌ور کردن دشمنی میان خلق‌ها است.»

دب‌پ، سخنان وزیر خارجه ترکیه، هاکان فیدان را برای جنگ‌افروزی میان سوریه و ترکیه مبنی بر ‌«اگر لازم باشد، از سوریه ۲ موشک شلیک خواهیم کرد و می‌گوییم که سوریه آن‌ها را شلیک کرده است.» را یادآور شده است و بیان کرده است‌: ‌«عقل دولتی که دیروز تلاش می‌کرد تا خاک روژاوا را الحاق کند، امروز نیز فراخوان ترور دادن‌شان، همان واقعیت را فریاد می‌زند. اهالی اقلیم کوردستان در آستانه انتخابات هستند تا سرنوشت خود را تعیین کنند. این انتخابات در عین‌حال مستقیما به آینده اشغالگری نیز مرتبط می‌باشد. ما بخوبی می‌دانیم که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ با ائتلاف و پیمان‌نامه‌های کثیف تلاش می‌کند که در انتخابات اقلیم کوردستان مداخله کند و آن را بر اساس خط اشغالگری خود شکست دهد. افکار عمومی باید بداند که مسبب تمام این اخلالگری‌ها در زمان انتخابات اقلیم کوردستان، کسانی هستند که مستقیما علیه کوردها فراخوان نسل‌کشی را می‌دهند و عقل سیاسی‌شان این سخنان را مشروع می‌کند.‌‌»

د‌ب‌پ بیان کرده است که فراخوان پکین، صدای جناحین تاریک است که می‌خواهند درگیری‌ها در منطقه را دشوارتر کنند و ابراز کرد‌: ‌«در هیچ جامعه دمکراتیکی، فراخوان برای قتل به بخشی از گفتگوهای سیاسی مبدل نشده و نخواهد شد. این بیانیه پکین، صدای جناحین تاریک است که می‌خواهند ناآرامی در منطقه را عمیق‌تر کنند. علیه این ذهنیت ما بهتر از هر زمان دیگر ایستادگی خواهیم کرد. ما یکبار دیگر می‌گوییم که ترکیه باید از سیاست‌های قتل‌ خود دست‌بردار شود. به مثابه د‌ب‌پ ما این ذهنیت و هرگونه سخن فاشیستی را رد می‌کنیم. ما علیه هرگونه حمله و اخلالگری که حق صلح و حیات خلق‌ها را غصب می‌کند،‌ هستیم. د‌ب‌پ، تا به پایان علیه این سخنان خطرناک و ذهنیت تاریک ایستادگی خواهد کرد.‌»