تصویر

ه‌پ‌گ یاد فرمانده فدایی آپویی، باز آزاد پیرو را گرامی داشت

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) با گرامی‌داشت یاد فرمانده فدائی آپویی، باز آزاد پیرو در سالگرد شهادتش گفت: «او در ۱۵ سالی که در صفوف گریلا بود بدون چشم‌داشت، بدون تردید و با فداکاری کامل مبارزه کرد.»

ه‌پ‌گ طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

«یاد و خاطره رفیق‌مان باز آزاد پیرو، فرمانده فدائی آپویی را در سالگرد شهادتش که در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید، گرامی می‌داریم.

رفیق ما باز، فرزند دلیر و قهرمان اهل آمد، در طول ۱۵ سال حضور در صفوف گریلا از روزی که به مبارزات پیوست تا شهادتش، بدون چشم‌داشت، بدون تردید و با فداکاری کامل مبارزه کرد. رفیق ما که بیانگر خالص‌ترین و صاف‌ترین شکل فداکاری بود؛ در قلب همه رفقایش که با قلب پاک و شخصیت صادق و بی‌آلایش و رفاقتی بی‌غرض و قوی همراه با آنها جنگید، جایگاهی ویژه به دست آورد. با جنگیدن در سخت‌ترین مناطق گریلایی، به بیان تحقق‌یافته اراده آپویی تبدیل شد. او با شرکت در بسیاری از کارهای راهبردی حزب ما که نیازمند اعتماد فراوان و مسئولیت سنگین بود، توانست با موضع قهرمانانه و شخصیت جوهری خود شایسته اعتماد رفقایش باشد. رفیق ما باز که فداکاری را بعنوان سبک زندگی‌اش در پیش گرفت، به عنوان درویش فلسفه یک لقمه یک پیراهن حزب ما، پ‌ک‌ک با کوله‌باری بر پشت و تفنگی در دستش که حافظ کرامت و حیثیت مردم ماست، امید آزادی را از زاگرس تا آمد، از کوبانی تا بسیاری از مناطق کوردستان، دنبال کرد و بی‌باکانه مبارزه کرد و جنگید.

ما به عنوان رفقای او خود را خوش شانس می‌دانیم که فرمانده‌ای فداکاری مانند باز آزاد پیرو را شناختیم و برای همین اهداف و آرزوها شانه به شانه او می‌جنگیم. ما اعلام می‌کنیم که مبارزه‌ای در خور یاد و خاطره رفیق باز خواهیم داشت و قول پیروزی خود را تکرار می‌کنیم. با این احساسات به خانواده گرانقدر رفیق باز و همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق ما باز به شرح زیر است:

نام سازمانی: باز آزاد پیرو

نام و نام خانوادگی: عبدالرحمن آکسال

محل تولد: آمد

نام مادر - پدر: فاطمه- عمر

تاریخ و محل شهادت: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ / مناطق حفاظتی مدیا»

***** *****