تصویر

مشخصات ۲ گریلای شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ اعلام کرد: «رفقای ما زردشت سوروچ و رِباز باگوک به عنوان قهرمانانی که تا آخرین نفس در راه آزادی مردم ما تلاش کردند و جنگیدند به شهادت رسیدند.»

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«رفقای ما زردشت سوروچ و رِباز باگوک در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۲۴ با ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه باگوک مِردین وارد درگیری شدند. ارتش بزدل ترکیه که توان درگیری با گریلاهای فدائی آزادی را ندارد، بارها با هواپیماهای جنگی و هلیکوپترهای تهاجمی منطقه‌ای که رفقای ما در آن بودند را بمباران کرد. در اثر بمباران شدید، رفقای ما زردشت و رِباز، گریلاهای فدایی آپویی، به شهادت رسیدند.

رفقای ما زردشت و رِباز که از رحا و مِردین شروع کرده و همان آگاهی، اعتقاد و روحیه فدایی آپویی را به دست آوردند، در کنار هم برای مبارزه آزادی‌خواهی مردم ما جنگیدند. آنها برای نجات مردم ما از نسل‌کشی و آزادسازی آنها بدون تردید در هر منطقه از کوردستان مسئولیت خود را انجام دادند. با فداکاری، ایمان، اراده و شجاعت فراوان با دشمن اشغالگر و استعمارگر مبارزه کردند. رفقای ما زردشت و رباز که به باکور کوردستان رفتند و با وجود همه سختی‌ها پرچم مبارزه را در مردین به اهتزاز درآوردند، به عنوان انقلابیون نمونه آن دوره در تاریخ مبارزات ما ثبت شدند. این رفقای فداکار و دلیر ما که هرگز در برابر دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند، به عنوان قهرمانانی که تا آخرین نفس برای مبارزات آزادیخواهانه مردم ما تلاش کردند و جنگیدند به شهادت رسیدند. قول می‌دهیم در مسیر مبارزه‌ای که رفقا زردشت و رباز تمام وجودشان را وقف آن کردند، بی‌دریغ گام برداریم و اهدافشان را عملی کنیم و یادشان را برای همیشه زنده نگه داریم.

این ضایعه را به خانواده‌های ارزشمند رفقای شهیدمان، مردم میهن‌دوست رحا و مِردین و تمامی خلق کورد تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: زردشت سوروچ

نام و نام خانوادگی: آدم اوزکان

محل تولد: رحا

نام مادر - پدر: یازی- حسن

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ اوت ۲۰۲۴ / مردین

*****

نام سازمانی: رِباز باگوک

نام و نام خانوادگی: سلمان داغ‌دَلَن

محل تولد: مردین

نام مادر - پدر: خیریه - حسن

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ اوت ۲۰۲۴ / مردین.»

*****