‌«بارزانی ۲۰ هزار تبعه سوریه را در میان پ‌د‌ک جای داده است»

عضو ی‌‌ن‌ک، محمود خوشناو اعلام کرده است که مسرور بارزانی ۲۰ هزار شهروند سوریه‌ای را در میان نیروهای زیروانی وابسته به حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) جای داده است.

عضو اتحادیه میهنی کوردستان ‌(ی‌ن‌ک)، محمود خوشناو به رسانه‌های عراقی اعلام کرده که رئیس حکومت سابق باشور کوردستان، مسرور بارزانی ۲۰ هزار شهروند تبعه سوری را در نیروهای زیروانی و دیگر نیروها وابسته به پ‌د‌ک جای داده است.

محمود خوشناو گفت‌:‌‌ ‌«این کارهای با اختصاص پول‌های بسیاری انجام شد و مسبب اعتراضات حکومت بغداد نیز می‌باشد. زمانیکه هیئت انجمن اقتصادی عراق به اقلیم کوردستان آمد، بدلیل اینکه حکومت مرکزی عراق حقوق آن افراد را توقیف کرده بود، حکومت اقلیم کوردستان نیز لیست‌های اسامی را تغییر داد. حکومت اقلیم بجای اسامی سوریه‌ای،‌ اسامی شهروندانی عراقی را به آنان نسبت داد تا پول حقوق آنان توقیف نشود.‌»

در رابطه با اعتراضات حکومت بغداد نیز خوشناو چنین گفت‌: ‌«دلیل اساسی اعتراضات حکومت عراق این بود که حکومت اقلیم کوردستان رد کرد تا لیست کامل اسامی نیروهای خود را برای حکومت مرکزی ارسال کند. همچنین این موضوع به دلیلی برای به وجود آمدن تناقضات سیاسی و دارایی میان بغداد و هولیر شد. زیرا از جنبه تقسیم نفت و درآمدهای مرزی،‌ هر دو طرف دارای روابطی درهم‌‌وبرهمی هستند. ممکن است این پرونده راه را برای تحقیقات بیشتر برای سیاست‌های کار و ضررهای اقلیم کوردستان بگشاید. همچنین باید فشارهای بیشتری به حکومت مسرور بارزانی وارد شود تا لیست اسامی و کارمندانش را شفاف‌تر کند.‌»