حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه- سومین روز

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند

13:23

اشغالگران و تبهکاران در مناطق مابین گرسپی و سریکانی ضربات سهمگینی را متحمل شده‌اند، تبهکارانی زخمی که به سوی سریکانی باکور فرار کردند اعلام کرده‌اند که به دلیل تعداد زیاد زخمی‌ و کشته‌های تبهکاران مراکز بیمارستانی در رحا از پذیرش آنها سر باز زده‌اند. به گفته‌ی تبهکاران دست‌کم ١٠٠ تبهکار در حملات مذکور کشته شده‌اند و مابقی آنان مجبور به فرار به آنسوی مرز شده‌اند.

13:18

مراد کاراییلان

"تصمیم ترامپ به همکاری دولت ترک و داعش رسمیت بخشید"

13:14

مراد کاراییلان:

"شخص ترامپ مسئول کشتن هر فرد کورد است"

12:42

ق.س.د: طی دو روز ۲۶۲ اشغالگر کشته شده‌اند

ق.س.د آمار حملات اشغالگران را طی دو روز و پاسخ مبارزان به آنها را اعلام کرد.بر اساس این بیانیه طی دو روز ۲۶۲ تبهکا اشغالگر کشته شدند. همچنین اعلام شد ۱۶ مباذز ق.س.د و تعدادی غیر نظامی نیز شهید شدهHاند.

11:51

برپایه‌ی گفته‌های منابع نظامی ق.س.د در درگیری‌های روستای یابس از توابع گرسپی ۴٠ تبهکار به هلاکت رسید‌ه‌اند.

11:31

حمله دشمن به منطقه محجره واقع در شرق سریکانی با شکست روبرو شد. تبهکاران بسیاری به هلاکت رسیده و تبهکاران در حال جمع‌آوری لاشه‌ کشته‌هایشان هستند.

11:15

منو: حتی یک خانه سریکانی به اشغال دشمن درنیامده است

عماد منو فرمانده شورای نظامی سریکانی اعلام کرد که تمام ادعاهای مراکز جنگ روانی اشغالگران در مورد کنترل منازل مسکونی دروغ است و حتی یک خانه هم به اشغال دشمنان درنیامده است. منو خاطرنشان کرد که علیه حملات اشغالگرانه مقاومت بزرگی در جریان است.

10:50

مبارزان اینترناسیونالیست در فراخوانی اعلام کردند:"اگر نیروهای امپریالیست نمی‌توانند برای نجات ما از نامردی خویش گامی بردارند اما ما به پیمان دوستان انقلابیمان برای گرفتن انتقام خونمان ایمان داریم. اهداف تعیین شده‌ای برای انجام عملیات داریم و آنرا به انجام می‌رسانیم."

10:21

یک سرباز امریکایی در شمال و شرق سوریه در توئیتر خود نوشته است که دولت ترک به مناطق خارج از مکانیزم امنیتی مرزی حمله می‌کند. او در ادامه پیام خود می‌گوید که ما هیچ کاری نمی‌کنیم، نشسته‌ایم و تماشا می‌کنیم.

10:17

تصاویری از سومین روز مقاومت در سریکانی

مقاومت نیروهای ق.س.د علیه حملات اشغالگرانه در سومین روز ادامه دارد. این ویدیو صبح امروز در سریکانی از سوی گزارشگر خبرگزاری فرات ضبط شده است.

09:51

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش کلیسا مریم عذرا در شمال غربی شهر تربسپی را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند. بخشی از این عبادتگاه مسیحیان ارتدکس تخریب شده است.

09:34

در حالی که در جبهه‌های غربی و شرقی سری‌کانی درگیری‌های شدیدی درجریان است گروهی از هسته‌های مخفی داعش سعی داشتند با باز کردن جبهه جدیدی در جنوب شرایط را برای محاصرـه شهر مهیا سازند که با عکس العمل مناسب و به موقع نیروهای سوریه دمکراتیک این طرح شکست خورده و هم اکنون مهاجمان به محاصره نیروهای سوریە دمکراتیک (ق.س.د) درآمده‌اند.

08:47

در درگیری نیروهای سوریه دمکراتیک علیه سربازان ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانشان در شهرک صنعتی سریکانی د‌هها اشغالگر به  هلاکت رسیدند. 

08:47

هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترکیه روستای تل‌خلف از توابع شهر سریکانی اقلیم جزیره را بمباران کردند. یک غیرنظامی به شهادت رسید و یک تن دیگر زخمی شد.

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند