پ.د.ک جوانان شلادزه را مجبور به مهاجرت می‌کند

پس از قیام مردم شلادزه علیه اشغالگری و تجاوزهای ترکیه، پارت دمکرات کوردستان (پد.ک) آن منطقه را نظامی کرده و جوانان فعال منطقه را مجبور به مهاجرت می‌کند.

پس از قیام جوانان شلادزه علیه اشغالگری و تجاوزهای ترکیه و همکاریهای پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) با اشغالگران، پ.د.ک بازار و کوچه و خیابانهای شلادزه را به حکومت نظامی تبدیل کرده و دهها جوان آن منطقه را دستگیر کرده و شکنجه می‌کند. جوانان این منطقه به دلیل فشارهای پ.د.ک ناچار به مهاجرت شده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که شیروان شیروانی روزنامه‌نگار سرشناس منطقه‌ی بهدینان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، تاکنون ۱۰۰ جوان اهل شلادزه به ناچار مهاجرت کرده و به اروپا رفته‌اند.

مهاجرت را انتخاب کردند نه نوکری

به گفته‌ی این روزنامه‌نگار اخیرا ترکیه از پ.د.ک خواسته است تا گروهی با عنوان پیشمرگه در شلادزه تشکیل دهد و جوانان این منطقه را مجبور کند به این گروه پیوسته و با پ.ک.ک بجنگند، اما جوانان شلازه مهاجرت را انتخاب کردند نه دشمنی و جنگ با پ.ک.ک، به همین دلیل به طور دسته جمعی از میهن خود مهاجرت کرده و این نقشه‌ی مشترک ترکیه و پ.د.ک را با شکست مواجه کردند.

هم زمان این روزنامه‌نگار از سایر طیفهای سیاسی انتقاد کرد که پاسخ درخواستهای مردم شلادزه را ندادند و برای این مردم هیچ امیدی درست نکرده‌اند و همچنین می‌گوید، دل هر کسی به حال این جوانان می‌سوزد، از یک طرف خالی کردن میدان برای ظالمان که خود کار درستی نیست و از طرف دیگر نیز، ماندن این جوانان در منطقه برای آنها خطرناک است.