ک.ج.ک: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید هلمت، زمان از میان برداشتن اشغالگری ترکیه فرا رسیده است

شورای ریاست کنفدرالیسم جوامع کوردستان: شهید هلمت بر اساس هوشیاری ملی، ایده‌ال‌های کوردستانی آزاد و دمکراتیک را روز به روز ارتقا داده و زندگی خود را نیز وقف آن نمود.

شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) با انتشار بیانیه‌ای یاد و خاطره هوال هلمت (دیار غریب) را گرامی داشت.

متن بیانیه شورای رهبری ک.ج.ک به شرح ذیل است:

"در دومین سالگرد شهادت فرزند قهرمان جنوب کوردستان، کادر پیشاهنگ حزبمان و همزمان عضو گرانقدر شورای رهبری ک.ج.ک، دیار غریب و رفقای دیگر، شاهین و دوران را که با وی به شهادت رسیده‌اند، یاد و خاطره آنان را با عشقی بزرگ و ادای دین به آنان گرامی می‌داریم. در مقابل آرمان‌ها و آرزوهای مقدس آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا، با تمام شهدای قهرمانمان تجدید پیمان می‌کنیم که هدف ناتمام کوردستان آزاد و دمکراتیک، حیاتی آزاد و جامعه آزاد و انسان آزادی را که از اهداف این شهدا بوده است تحقق بخشیده و اعلام می‌کنیم که ما مبارزه گسترده‌ای را  برای دست‌یابی به پیروزی انجام دهیم.

رفیق هلمت با تعهد خود به ارزش‌های انسان آزاد و ملی تا آخرین لحظه، برای تحقق اتحاد ملی دمکراتیک خلق کورد، با حساسیت، آگاهی و شخصیت روشنفکرانه خود، با موضع و ایستار خود در زندگی برای ما تا همیشه به نمونه‌ای اعلا تبدیل شده است. وی تا ابد در قلب ما و تمام خلق ما، در ذهن ما خواهد ماند و منبعی برای ارزش‌های ما خواهد بود. همانگونه که زمانی که زنده بود برای اتحاد ملی کورد دمکراتیک شدن مبارزه کرده و علیه استعمار اشغالگرانه بپا خاست، پیشاهنگ مقاومت بود، بعد از شهادتش نیز امروزه همان نقش را ادامه می‌دهد.

شهید هوال هلمت؛ به عنوان جوانی روشنفکر از جنوب کوردستان، از روزی که به دنیا آمد، شاهد حملات ویرانگرانه رژیم فاشیست بعث، قتل‌عام و انفال بود. شاهد هر رویدادی که بود، شنونده هر روایتی از قتل‌عام که بود، هر یک از آنها راه را برای احساسات انقلابی وی گشود. به لطف آینده‌نگری که داشت، دانش تاریخی عمیق و مترقی وی، سیاستهای ویرانگرانه و استعماری دشمنان کورد را می‌بیند، و اولویت سیاسی ایدئولوژیک را همراه با خط مشی آزادی رهبر آپو مشخص و تعیین می‌کند. حیات مادی معمولی را رد کرده، در زمانی که در سنین جوانی بود، به کوه‌های سرزمینش عزیمت کرد. به عنوان عاشق کوهستان‌های کوردستان, به صفوف ازادی مبارزه پیوسته و سریعا در این زمینه پیشرفت نمود، با گریلاهای آزادی همرنگ شده و به رفیقی بدل شد که رهبر آپو وی را در آغوش کشید. به دلیل آزادی، صداقت و رنجی که در صفوف گریلا کشید، به دلیل دانش سیاسی-ایدئولوژیک، واقعیت کورد و کوردستان، واقعیت مبارزه، در عمل نزدیک به ربع سده دست به مبارزه زده و به سطح یک پیشاهنگ و رهبر ارتقا یاقت.

هیچگاه از خط مبارزه قدمی به عقب ننشست

رفیق هوال هلمت، یه یکی ار رفقای ما تبدیل شد که بیشترین درک از پارادایم جامعه دمکراتیک رهبر آپو را درک کند و برای تحقق آن تلاش کند. برای درک پارادایم رهبر آپو، تحقق و عملی کردن، خود دست به کار شد. در مبارزه خود برای تحقق پارادایم رهبری وظایف مختلفی را برعهده گرفته و نقش پیشاهنگی را بر عهده داشت. واجد ایستاری شد که همیشه در هر سطحی نمایندگی پ.ک.ک را بر عهده داشته باشد. در معیارهای رفاقت و برخورد با زن و معیارهای آزادی و موضع شخصی این مسئله را نشان می‌داد. یعنی در میان حزب، در فرایندهای مختلف، در مبارزه برای اعتلای مبارزه، هیچگاه یک قدم به عقب ننشست. در موضوع مبارزه سازمانی-ایدئولوژیک، همیشه از ایستاری انقلابی و پیشاهنگ برخوردار بود. هیچگونه ایستاری خارج از خط مشی مبارزاتی را نپذیرفت. اطلاع داشت که می‌تواند از این طریق مبارزه را ادامه بدهد. در این رابطه نیز به یکی از بهترین رفقای تاثیرگذار  رهبر آپو میلیتانی پیشاهنگ تبدیل شد.

رفیق شهید هلمت؛ بر اساس هوشیاری ملی، ایده‌آل‌های خود برای ایجاد کوردستانی آزاد و دمکراتیک را روز به روز گسترش بخشیده است و تمام زندگی خود را وقف آن کرده است. رویدادهای نابودگرانه‌ای که به کرات علیه خلق کورد روی داده‌اند، واقعیت میهن را که تقسیم شده است، واقعیت خلق و دردهای بزرگ، زخم‌های عمیقی را امکان ترمیم ندارند، تا مغز استخوان خود حس کرد و با آن زیسته بود. معنای به رسمیت نشناختن هویت و عدم وجود موقعیتی سیاسی برای یک خلق را بدرستی درک می‌کرد. در تمام مقاطع زندگی خود، هر لحظه و هر ساعت برای ترمیم زخم‌های عمیق خلق خود، برای بهبود آنها، حل مسائل و مشکلات، برای از میان برداشتن بازی‌های دشمن، مبارزه را به طور مداوم ادامه داد. با اگاهی تاریخی عمیق خود، در سایه تحلیل دقیق سیاستهای روزانه، همیشه برای تمام وظایف خود آماده بود و به نمونه‌ای عالی تبدیل شده بود. برای تحقق اتحاد و انسجام خلق کورد، برای رقم زدن آینده‌ای برابر و آزاد تمام اعتقادات مسئولیت‌پذیر بود، با احساساتی بزرگ و موثر و با عشق این وظایف را انجام داد.

هوال هلمت پیشاهنگی خط انقلابیگری در جنوب کوردستان را به پیروزی رساند

شهید هلمت در جنوب کوردستان خود موضع و ایستار و یک خط‌مشی بود. در جنوب کوردستان با نام انقلابیگری، حیات عزتمند، ایستاری غرور آمیز سر تعظیم در مقابل تسلیم‌پذیری فرود نیاورد. با شخصیت انقلابی خود، آگاهی میهن‌دوستانه خود به نماد و مدافع ارزش‌های آزادیخواهانه و دمکراتیک بدل شده است. در جنوب کوردستان به یکی از رفقای پیشاهنگ خط انقلابیگری تبدیل شده است. شهید هلمت قبله‌گاه ایدئولوژیک در جنوب کورستان و نماینده خط‌مشی انقلابی است. به همین دلیل صیانت از یاد و خاطره هوال هلمت، به معنای صیانت از جنوب کوردستان است. بر این اساس خط مشی هوال شهید، هلمت به معنای رهایی جنوب کوردستان از اشغالگری است.

هوال هلمت خصوصا زنان و جوانان را هیچگاه در مقابل سنت ارتجاع و کهنه‌پرستی، ذهنیت اقتدارگرای عشیره-خانواده تنها نگذاشت و آنرا نپذیرفت. برای آگاهی بخشی به زنان و جوانان جنوب کوردستان و روشنفکران این بخش از میهن، برای سازماندهی، حیاتی برابر، آزاد و دمکراتیک رنج‌های فراوانی کشیده است. بر این اساس وجود هوال هلمت برای تامین آینده خلقمان در باشور کوردستان، از تاثیرگذاری فراوان برخوردار بوده است. به همین دلیل است که از سوی نیروهای اشغالگر و همدستان محلی آن مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

لازم است اشغالگران، نیروهای قاتل و همدستان محلی آنها بدانند که مبارزه هوال هلمت خاتمه نیافته است و به پایان نیز نمی‌رسد. مانند تمام شهدای قهرمان ما، بعد از شهادت هوال هلمت، وی نیز همچنان نقش پیشاهنگی خود را همواره ادامه خواهد داد. در درجه نخست زنان و جوانان ما، خلقمان در باشور کوردستان، مبارزات نا تمام هوال هلمت را ادامه داده و بیش از پیش آن را اعتلا می‌بخشند و از آن صیانت به عمل می‌آورند.  زیرا هوال هلمت، در آغوش خلقمان در باشور، با ضجه‌های انفال، با هلهله‌های راپرین بزرگ به یک شخصیت انقلابی بدل شده است. وی تمام حیات خود را به گرفتن انتقام از قتل‌عام و نابودی انفالگران کوردستان اختصاص داد و در نهایت به شهادت رسید. خلقمان در جنوب کوردستان صدها جوان انقلابی دیگر مانند هلمت را در دامان خود پرورش می‌دهد. در مرحله کنونی لازم است که خلقمان در باشور کوردستان بداند که بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا علیه اشغالگری جمهوری ترک بپاخاسته و برای مبارزه آزادیخواهانه و دمکراسی صادقانه تلاش کند، این زمان بیش از هر زمان دیگری باشور کوردستان نیازمند هلمت و جوانانی مانند هلمت است.

فراخوان برای جوانان باشور: خائنان و همدستان آن را از میان خود بیرون برانید

در این رابطه خطاب ما خصوصا برای جوانان باشور کوردستان است؛ اجازه ندهید که همکاران و همدستان خائنان که در خون رفقایمان دست دارند در میان شما باشند. آنها را در میان زندگی و سازمان‌های خود راه ندهید. برای آنکه بر اساس خط‌مشی عزتمندانه شهید هوال هلمت، به پیشاهنگ بدل شوید، باید وارد مرحله‌ای از زندگی انقلابی شوید. برای پیوستن به خط مشی انقلابیگری، آزادیخواهانه و برابری‌طلبانه، تحقق اهداف و آرمانهای کوردستانی آزاد و دمکراتیک، سریعا به کوه‌های کوردستان عزیمت کنید که آغوششان را برای شما بازکرده‌اند.

بر این اساس بر مبنای شخصیت شهید هلمت و هوال شاهین و دوران که با وی به شهادت رسیده‌اند، برای آنکه بتوان بر اساس آرمان‌ها و اهداف این شهدا مبارزه را ادامه داد، اهداف این شهدا را تحقق بخشید، در درجه نخست از خلقمان در جنوب کوردستان و تمامی خلق کوردستان درخواست می‌کنیم که صفوف اتحاد دمکراتیک و هوال بودن را تقویت کرده و علیه اشغالگری جمهوری اشغالگر ترک، مقاومتی گسترده را با روح اتحاد ملی دمکراتیک گسترش داده و به اشغالگری ترک در کوردستان خاتمه دهند. زمان، زمان دست‌یابی به اتحاد است."