آغاز بکار شبکه فرهنگ و زبان کوردی

شبکه فرهنگ و زبان کوردی با هدف حفاظت و توسعه زبان کوردی که در حال نابودی است تاسیس و در رسانه‌های دیجیتال آغاز بکار نمود. این شبکه هر هفته با موضوعات مختلفی بخش زنده خود را ادامه می‌دهد.

شبکه فرهنگ و زبان کوردی با هدف حفاظت و توسعه زبان کوردی که با خطر نابودی روبروست، در پلتفرم رسانه‌های دیجیتال پخش زنده خود را آغاز کرد. در نتیجه کارگروهی در کلان شهر آمد، پس از بحث و گفتگو و تشکیل ١٨ مرکز ویژه تأسیس شده و بخش رسانه‌ای آن فعالیت خود را شروع کرد. و در این رابطه هر هفته موضوعات متنوع و مختلفی در پخش زنده آن به نمایش درخواهد آمد. دکتر اردول سیپان از ١۵ آوریل پخش این برنامه‌ها را آغاز کرده است.  دکتر سیپان در حساب اینستاگرامی خود برای نخستین بار پخش زنده این برنامه را در رابطه با تاثیر ویروس کورنا در سطح جهان آغاز کرده است.

فعال کردن رسانه‌های اجتماعی

باور برشو از دبیرخانه شبکه فرهنگ و زبان کوردی در این رابطه اعلام کرد که در نتیجه کار گروهی آنها تصمیم گرفته‌اند که رسانه‌های اجتماعی را در این زمینه فعال کنند. باور گفت: ما می‌خواهیم که خلق کورد با زبان خود اطلاعات را دریافت کند. از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌توان افکار و اندیشه‌های خود را با همه در میان گذاشته و مورد بحث و بررسی قرار داد. ما می‌خواهیم این حوزه را فعال کنیم. کورد از این طریق می‌خواهد که افکار و اندیشه‌های خود را با همزبانان خود در میان بگذارد. افکار جدیدی نیز که در این میان مطرح می‌شوند، تلاشهای ما را در این شبکه تقویت می‌کنند.

طرح موضوعات مختلف

باور برشو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت آنها نخستین پخش زنده خود را در حساب اینستاگرامی خود آغاز می‌کنند. بعد از آن تلاش‌های خود را در یوتیوب نیز پیگیری و فعال می‌کنیم. ما می‌خواهیم که کوردها در این کانال آبونه شوند. هر هفته یکبار موضوعات مختلفی را بررسی می‌کنیم. برنامه ما اینست که در این چارچوب ما در طول هفته دوبار پخش زنده داشته باشیم. در این دوره ما با مشکلات متعددی در حوزه های تئاتر، سینما، ادبیات، زبان، اقتصاد، تاریخ و کورد مواجه هستیم. ما تلاش می‌کنیم که این موضوعات را مورد توجه قرار داده و در رابطه با موضوعات مهم در طول هفته برنامه داشته باشیم.