برگزاری مراسم روز روزنامه‌نگاری کردی در سلیمانیه

​​​​​​​در گرامیداشت ١٢١مین سالروز انتشار اولین روزنامه کردی از تعدادی از روزنامه‌نگاران در شهر سلیمانیه تجلیل شد

به مناسبت روز روزنامه‌نگاری سندیکای روزنامه‌نگاران جنوب کردستان امروز در سالن یلماز گونای در موزه‌ی "امن سورکه" واقع در شهر سلیمانیه مراسمی برگزار شد. در این مراسم تعدادی از مسئولان حکومت حکومت اقلیم کردستان، نمایندگان احزاب، گردانندگان تعدادی از رسانه‌ها و مطبوعات جنوب کردستان حضور یافتند. مراسم در ابتدا با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی آغاز شد و سپس هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه سخن آغازین این مراسم را پیشکش نمود.

 

هوال ابوبکر در سخنان خود با انتقاد از سیاستهای چندگانه رسانه‌های جنوب کردستان رسانه‌ها را فراخواند تا برای ایجاد بنیانی صحیح در جامعه و و ایجاد صلح نقش خود را ایفا نمایند.

سپس کاروان انور دبیر سندیکای روزنامه‌نگاران جنوب کردستان با اشاره به عدم اجرای قوانین فعالیت رسانه‌ها گفت که مراسم امسال با عنوان "قانونمند نمودن فعالیت رسانه‌ای" نامگذاری شده است. او خاطرنشان کرد که قوانین مربوط به فعالیت رسانه‌ها اجرا نمی‌شوند.

 

در ادامه به رسم یادبود از مصطفی صالح کریم، حسن رئوف، بهار مصطفی و نرمین عزیز روزنامه‌نگاران جنوب کردستان تقدیر به عمل آمد.

 

مراسم گرامیداشت ١٢١مین سالروز روزنامه‌نگاری کردی با نمایش دو فیلم کوتاه مستند درباره‌ی تاریخ روزنامه‌نگاری در شهر سلیمانیه و پیشاهنگان روزنامه‌نگاری این شهر به پایان رسید.