حزب کارگران کوردستان یاد و خاطره هوزان مزگین را گرامی داشت

کمیته فرهنگ و هنر پ.ک.ک با صدور بیانیه‌ای ٢٨مین سالروز شهادت هوزان مزگین را گرامی داشت و اعلام کرد که وی «صدای مقاومت» در موسیقی کوردی می‌باشد.

کمیته فرهنگ و هنر حزب کارگران کوردستان به مناسبت ٢٨مین سالروز شهادت هنرمند انقلابی «مزگین» بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"شهیدان ما در میدان فرهنگ و هنر و تمامی شهدای راه آزادی از نخستین روز برای پاسداری از آزادی در مقابل نیروهای اشغالگر که در صدد نابودی خلق کورد بودند بی‌وقفه ایستادگی کردند و به منظور شکوفایی روحیه ملی خلق کورد پیشاهنگی هنر انقلابی را بر دوش گرفتند.

هوزان مزگین هنر را با حقیقت در آمیخت و با هنر خویش به میدان نبرد وارد شد. اینگونه در زمان حیات خود به پیروزی دست یافت. از این جنبه رفیق شهید مزگین واجد شخصیت کامل حزبمان است. موسیقی وی موسیقی انقلاب است. سخنان وی بیانگر زندگی اجتماعی کوردها است. ریتم موسیقی وی هیجان انقلابی‌گری و فعالیت‌های وی نشانه زن کورد آزاد و فدایی است.

رفیق مزگین نه تنها هنرمند بلکه در عین حال مبارز راه سیاست و پیکارجوی فعالیت‌های خودویژه آزادی زنان بود و فرماندهی جبهه‌های مقدم را بر عهده داشت. رفیق مزگین با معیار قرار دادن این گفته‌ی رهبر آپو که «هنرمند خلق مبارز راه آزادی خلق و مبارز راه آزادی خلق هنرمند خلق است» به پیروزی دست یافت. از روز نخست مبارزه ما تا به امروز رفیق مزگین پیشاهنگ جنبشمان در عرصه فرهنگ و هنر می‌باشد."

کمیته فرهنگ و هنر پ.ک.ک در ادامه یاد و خاطره هوزان مزگین را گرامی داشته و از هنرمندان کورد دعوت به عمل آورده است در مقابل حملات نابودگرانه فیزیکی و فرهنگی اشغالگران از خلق خود صیانت به عمل آورند و در فعالیت‌های اتحاد ملی فعالانه جای گیرند.

کمیته در پایان به تمامی هنرمندانی که در این راه فعالیت می‌کنند درود می‌فرستد و یاد و خاطره تمامی شهیدان راه آزادی کوردستان را گرامی داشته و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.