حمله‌ی پ.د.ک به برگزارکنندگان مراسم گرامیداشت یکی از جانباختگان حملات هوایی ارتش تُرک

جمعی از جوانان شهرک باتیفا در تلاش بودند تا با حضور بر سر مزار دلوان شاهین، از شهدای حمله هوایی ارتش ترکیه، یاد و خاطره وی را گرامی بدارند اما نیروهای پ.د.ک به جوانان حمله‌ور شدند و ١٩ جوان را دستگیر کردند

صبح امروز جمعی از جوانان شهرک باتیفا از توابع شهر زاخو، برای گرامیداشت شهید دلوان شاهین، که روز ٢۶ ژوئیه در بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه شهید شده بود بسوی مزار وی براه افتادند اما با حمله نیروهای پلیس حزب دمکرات کوردستان عراق (پ.د.ک) مواجه شده و ١٩ جوان دستگیر شدند.

یکی از بازداشت شدگان در پیامی به خبرگزاری روژنیوز اعلام کرده است که هدف آنان زیارت مزار شهید دلوان به مناسبت عید قربان بوده است. اما نیروهای پ.د.ک به ما حمله‌ور شدند و ما را دستگیر کردند.

به گفته‌ی وی نیروهای پ.د.ک به دلیل هراس از قیام مردمی علیه این حزب منزل شهید دلوان را محاصره کرده‌اند و جو امنیتی شدیدی در منطقه حکمفرما شده است.

دلوان شاهین (٣٠ ساله) اهل شهرک باتیفا، روز ٢۶ ژوئیه ٢٠٢٠ در بمباران جنگنده‌های رژیم اشغالگر ترک به شهادت رسید. رسانه‌های پ.د.ک برای لاپوشانی جنایت‌های دولت ترکیه تلاش نمودند تا دلوان شاهین را یک گریلای پ.ک.ک جلوه دهند، اما با افشاگری منابع محلی، یکبار دیگر رسانه‌های آنکارامحورِ پ.د.ک شرمسار شدند.

منبع: rojnews