حمدان حسن العبد: ترکیه تروریست صادر می‌کند

"... دولت ترکیه در تلاش است با استفاده از اخوان المسلمین به تهدید مصر و شمال آفریقا بپردازد. به همین دلیل تروریست‌های فراوانی را به لیبی منتقل کرده است. با این کار همزمان خواهان تهدید اروپاست..."

حمدان حسن العبد جانشین رئیس مشترک شورای اجرائی اداره خودگردان در شمال و شرق سوریه اظهار کرد که دولت ترکیه در حال صادرات تروریست به خاورمیانه، آفریقا و خاورمیانه است

حمدان حسن العبد جانشین رئیس مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان در شمال و شرق سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرات به صادرات ترور از سوی دولت ترکیه به خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا اشاره کرده و هدف آن را احیای سلطه عثمانی عنوان کرد.

حمدان العبد اظهار نمود:"با مداخله دولت ترک سازمان‌هایی همچون النصره و داعش شکل گرفته و اظهار وجود کردند. ترکیه برای احیای آرمانهای نوعثمانی خویش به چنین کاری دست زدند. بخشی از سوریه را به اشغال خود درآوردند و خواستار الحاق آن به خاک خود شدند.

"دولت ترکیه تروریست صادر می‌کند"

زمانی که گروهک‌های تبهکار دولت ترک نابود شدند این رژیم خود دست به اشغالگری زد. همچنین دولت ترکیه تروریست به منطقه صادر می‌کند. بسیاری از سرکرده‌های داعش به این واقعیت اعتراف کرده‌اند. از دریای مدیریترانه تا حلب، شمال و شرق سوریه، کرکوک و موصل می‌خواهند تمام این مناطق را اشغال کنند. به عنوان مثال دولت ترکیه در آغاز حملات اشغالگرانه به گری سپی و سریکانی قبل از هر کاری زندان‌ها و کمپ‌های اعضای داعش را هدف قرار داد. هدف آنان آزاد کردن تبهکاران داعش بود.

"به جنایت جنگی دست زد"

تمامی گروههای به اصطلاح اپوزیسیون در دمشق، درعا، حمص، ... از میان رفتند. بازماندگان این گروهک‌ها را به ادلب بردند. اکنون آنها را در مقابل شمال و شرق سوریه مورد استفاده قرار می‌دهند. با استفاده از مسئله پناهندگان اروپا را مورد تهدید قرار می‌دهد. به اسکان تروریست‌ها و خانواده‌های آنان در مناطق اشغال شده می‌پردازد. تغییر دمگرافیک جنایت جنگی است. قوانین بین‌المللی آنرا معیار جرم می‌دانند. ١۶٠ کشور این پیماننامه را امضا کرده‌اند. اما در مقابل حملات ترکیه سکوت اختیار کرده‌اند. [زیرا با مسئله پناهندگان و صادرات ترور همه را تهدید می‌کند]."

العبد با تأکید بر خطرناک بودن پروژه ترکیه اظهار کرد:"به لیبی نگاه کنیم. امروز در لیبی دخالت می‌کند. دولت ترکیه در تلاش است با استفاده از اخوان المسلمین به تهدید مصر و شمال آفریقا بپردازد. به همین دلیل تروریست‌های فراوانی را به لیبی منتقل کرده است. با این کار همزمان خواهان تهدید اروپاست."

"برای گفتگو آماده‌ایم"

العبد خاطرنشان کرد که آنان آماده گفتگو با تمامی طرف‌ها هستند و افزود:"برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه ما آماده‌‌ایم به دیالوگ بپردازیم. همچون اداره خودگران وظیفه ما این است که به خلق‌هایمان خدمت کنیم. ما بخشی از خاک سوریه هستیم. ما پیش از این هم گفته‌ایم و اکنون نیز آنرا تکرار می‌کنیم."

حمدان حسن العبد در پایان گفتوگو با بیان اینکه بخشی از خاک آنان اشغال شده است می‌افزاید:"برای اینکه از شرفمان محافظت کنیم آواره شدیم، ما اشغالگری را قبول نکردیم. آنان [اشغالگران] هنوز این خلق را نشناخته‌اند اما این خلق چنین به وضعیت کنونی پایان می‌دهد. در تمامی مناطق اشغالی خلق شورش خواهند کرد و در برابر ظالمان سر بلند می‌کنند. تنها راه باقیمانده مقاومت است و ما راه ایستادگی را ترک نخواهیم کرد."