سینمای روژهلات در روژاوا خوش درخشید

با معرفی آثار برگزیده از سوی کمیته داوران دومین جشنواره سالانه فیلم روژاوا به کار خود پایان داد

با معرفی آثار برگزیده از سوی کمیته داوران دومین جشنواره سالانه فیلم روژاوا به کار خود پایان داد

 

دومین دوره جشنواره سالانه فیلم روژاوا که از ١٣ نوامبر در روژاوای کردستان آغاز شده بود پس از پنج روز در ١٧ نوامبر طی مراسمی با معرفی آثار برگزیده به کارهای خود پایان داد.


در بخش فیلم کوتاه جایزه‌ی نخست بهترین فیلم کوتاه از میان بیش از ۴٠ اثر به فیلم "آینه‌های رنگی"  به کارگردانی سالم صلواتی از روژهلات کردستان و جایزه‌ی دوم فیلم کوتاه به فیلم   Lafav اثر ایرج محمدی رازینی از روژهلات کردستان تعلق گرفت. در بخش فیلم مستند جایزه‌ی بهترین فیلم مستند به فیلم "مقاومت زندگیست" ساخته آپو بازیدی از شمال کردستان و جایزه‌ی فیلم دوم در بخش مستند به فیلم "دایه سلطنه" به کارگردانی هادی احمدی از روژهلات کردستان تعلق گرفت.

 

جایزه‌ی ویژه ی این دوره از فستیوال نیز به هفت کارگردان جوان روژآوایی از هنرجویان آکادمی شهید یکتا به پاس تقدیر از هفت اثر آنان در بخش فیلم کوتاه تعلق گرفت.

 

همچمنین از سوی هیئت برگزارکننده ی فستیوال اعلام گردید که فستیوال فیلم روژآوا به منظور حمایت از چهار کارگردان برتر در بخش فیلم کوتاه و مستند ـ سالم صلواتی، ایرج محمدی رازینی، آپو بازیدی و هادی احمدی ـ کلیه ی هزینه های تهیه و ساخت یک فیلم از این کارگردانان طی مدت دو سال (٢٠١٧ ـ ٢٠١٩) در روژآوای کردستان را متقبل می‌گردد.

 

بیش از ٨٨ اثر سینمایی به دومین دوره ی فستیوال فیلم روژآوا راه یافتند که در طی پنج روز در قامیشلو و شهرهای کوبانی، سریکانی، دیریک ، حسکه و عامودا به نمایش درآمدند.


فستیوال فیلم روژآوا هر سال در سیزدهم نوامبر به مناسبت سالگرد فاجعه سینما عامودا در روژآوای کردستان به همت کومین فیلم روژآوا برگزار می‌گردد.