مهمان تلویزیون دولتی ترکیه تبهکار داعش از آب درامد!

تعدادی از تبهکاران داعش به ترکیه فرار کرده‌اند و در زیر چتر گروه مزدوری به نام ارتش میهنی سوریه در حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه شرکت کرده‌اند. اکنون نیز تعدادی از آن‌ها از راه کانال تلویزیونی دولت ترکیه کوردها را تهدید می‌کنند.

تعدادی از تبهکاران داعش پس از آزادسازی گری سپی و رقا به ترکیه گریختند و سپس تحت عنوان گروه مزدور ارتش میهنی سوریه در حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه شرکت کردند. اکنون نیز تعدادی از آنها از راه شبکه تلویزیونی دولت ترکیه (تی‌آرتی) کوردها را تهدید می‌کنند.

هویت تعدادی از این تبهکاران داعش که در جنگ اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه برای اشغال گری سپی شرکت کرده بودند، آشکار شد.

بر اساس اطلاعاتی که به خبرگزاری فرات نیوز رسیده است، مصطفی الزیبو در محله‌ی الشلال گری سپی که با نام ابورشید الانصاری شناخته می‌شود، یکی از مسئولین کتیبه‌ی شیخ الاسلام بن تیمه بود. در سال ۲۰۱۳ همراه با گروهش به صفوف جبهه‌ی نصره پیوستند.

مصطفی الزیبو در ژوئیه ۲۰۱۳ به صورت فعالانه‌ای در پاکسازی و قتلعام و تبعید کوردها در گری سپی شرکت داشت و خانه‌های آنها را غارت و غصب می‌کرد. تعدادی از کوردها که در آن زمان در خانه‌هایشان مانده بودند توسط مصطفی الزیبو قتلعام شده بودند.

در سریکانی به عنوان یک فرد غیرنظامی با کانال ترکی تی‌آر‌تی علیه ی.پ.گ مصاحبه کرد

مصطفی الزیبو در ژوئن ۲۰۱۵ و در زمانی که گری سپی توسط نیروهای سوریه ی دمکراتیک ق.س.د آزاد شد، به ترکیه گریخت. در منطقه‌ی کانیا خزالان در شورای نظامی‌ای که تبهکاران برای ارتش آزاد سوریه در رقا تشکیل داده بودند، شرکت کرد. در ۱۰ مارس ۲۰۱۹ در پخش کانال تلویزیونی رسمی دولت ترکیه به عنوان یک غیرنظامی شرکت کرد و از راه کانال تی‌آر‌تی ترکیه ادعا کرد که ی.پ.گ عرب‌ها را به زور از خاک خود بیرون کرده است.

اکنون نیز در گری سپی به جاسوسی و کار استخباراتی مشغول است

مصطفی الزیبو در زیر چتر ارتش میهنی سوریه که تبهکاران دولت ترکیه هستند، در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ به حمله‌ی اشغالگرانه علیه گری سپی دست زدند. الزیبو اکنون در گری سپی مسئول کارهای استخباراتی و جاسوسی تبهکاران دولت ترکیه است. تعداد زیادی از اهالی گری سپی را به بهانه‌ی ارتباط با اداره‌ی خودمدیریتی، تحویل دولت ترکیه داده است.

زنان ایزدی را شکنجه کرد

همچنین بر اساس اطلاعات خبرگزاری فرات‌نیوز یک تبهکار داعش با نام جاسم الرشو در سریکانی عضو یک گروه مزدور به نام ارتش میهنی سوریه می‌باشد. در مورد این تبهکار اطلاعات بسیاری بدست ما رسیده است. جاسم الرشو در سریکانی شیخ عشیره‌ی العودان است. در سال ۲۰۱۴ به تبهکاران داعش پیوست و در گری سپی فرمانده شد. چندین بار مردم منطقه را قتلعام کرده است. در ژوئن ۲۰۱۵ زمان که گری سپی از تبهکاران داعش پاکسازی شد این تبهکار به رقا گریخت. در رقا به مسئول خرید و فروش و تقسیم زنان ایزدی ربوده شده در میان داعش تبدیل شد. زنانی که پس از آزادسازی رقا آزاد شدند، گفته‌اند، این تبهکار تعداد زیادی از زنان ایزدی را چندین بار شکنجه کرده است.

در زمان عملیات خشم فرات نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د برای آزادسازی و پاکسازی رقا از تبهکاران داعش به مناطق اشغال شده‌ی شهبا گریخت که توسط دولت ترکیه اشغال شده بود. در آنجا گروهی از تبهکاران با نام کتیبه‌ی احرار الرشو را تاسیس کرد. همراه با گروه تبهکارش در حمله‌ی اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به سریکانی شرکت کرد و توسط دولت ترکیه به شهر بازگشت.  جاسم الرشو مزدور داعش اکنون زیر چتر ارتش میهنی سوریه در سوریه است و در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ و در زمان حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه، تبهکاران زندانی در زندان مبروک را آزاد کرد.

اموال کوردها را غارت می‌کند

یک مزدور دیگر داعش با نام ولید عبدالعزیز اکنون وارد صفوف ارتش میهنی سوریه شده است. او اهل روستای الخبیش تل تمر است. در ابتدای جنگ داخلی سوریه به ارتش آزاد سوریه پیوست. سپس به جبهه النصره پیوست و یکی از مسئولین جبهه النصره در سریکانی بود. پس از آنکه جبهه النصره در مقابل ی.پ.گ شکست خورد، از شهر فرار کرد. در سال ۲۰۱۵ به تبهکاران داعش پیوست و پس از آنکه مجروح شد توسط دولت ترکیه به رحا منتقل و در آنجا درمان شد.

زمانی که دولت ترکیه در ۹ اکتبر دست به حمله‌ی اشغالگرانه علیه سریکانی زد، ولید عبدالعزیز به عنوان یک عضو گروه تبهکار ارتش میهنی سوریه در این اشغالگری شرکت کرد. وی اکنون در سریکاتی وظیفه‌ی غصب و غارت خانه‌های کوردها را به عهده دارد.

در ابتدا جبهه‌ی النصره، سپس داعش و اکنون نیز جمهوری ترکیه

رامی یوسف الدهیش در محله‌ی عین عروس شهر گری سپی در زمان تاسیس جبهه‌ی النصره به این گروه پیوست. کار تبعید، اخراج و قتلعام کوردها در گری سپی به عهده‌ی وی بود. زمانی که گری سپی توسط تبهکاران داعش اشغال شد به مزدوران داعش پیوست و دست به فعالیتهای جاسوسی داعش زد. زمانی که نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک در ژوئن ۲۰۱۵ گری سپی را آزاد کردند، رامی یوسف الدهیش به کانیا خزالان گریخت و به جاسوس دولت ترکیه تبدیل شد. الدهیش در گروه مزدور ارتش میهنی ‌سوریه در حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به گری سپی شرکت کرد و اکنون نیز در گری سپی به عنوان فرمانده مشغول کار است.