نیروهای انتظامی ۴ شهروند بلوچ از جمله "حُسنی" دخترِ سه ساله را کُشتند

پنج‌شنبه شب (۲۳ فروردین) نیروهای انتظامی دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان به یک خودرو در پمپ بنزین این شهر تیراندازی کردند و چهار تن از جمله یک کودک ۳ ساله را کشتند.

شب پنج شنبه ۲۳ فروردین نیروهای انتظامی دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان به یک خودرو در پمپ بنزین این شهر تیراندازی کردند و چهار تن از جمله یک کودک ۳ ساله را کشتند.

به گفته ی شاهدین سرنشینان این خودرو مسلح نبوده و هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی قرار گرفته و هر چهار تن کشته شدند.

 

هویت کشته شدگان " مسلم بامری" ۲۷ ساله،حمزه بامری ۱٨ ساله و برادر مسلم و خواهر زاده ی خردسال آنها "حسنی بامری" و همچنین یکی از دوستانشان با نام "یعقوب بامری" اعلام شده است.

 

بنا به گفته ی شاهدان محلی مسلم بامری بهمن ماه در جریان اعتراض شهروندان دلگان به کشته شدن تعدادی و زخمی شدن چند زن توسط نیروهای انتظامی به پاسگاه دلگان با سنگ و چوب حمله کرده بودند.

 

لازم به ذکر است که بهمن ماه سال گذشته نیروهای انتظامی پاسگاه دلگان با حمله به خانه ی یکی از شهروندان سبب کشته و زخمی شدن چند زن شده بودند که موجب خشم عمومی و اعتراضاتی شد و شهروندان با سنگ و چوب به پاسگاه حمله کرده بودند که پس از این واقعه کلیه ی معترضین تحت تعقیب قرار گرفته و مسلم بامری نیز به همین دلیل فراری شده بود.

 

مسلم بامری چندی پیش دوباره به دلگان بازگشته بود که پنج شنبه شب به همراه برادر و خواهرزاده و دوستش هدف گلوله قرار گرفته و هر چهار تن کشته شدند.

 

در ادامه ی کشتار و آزار شهروندان بلوچ سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷ نصیر جت اهل نگور که از مامورین در حین اخاذی فیلمبرداری کرده بود دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد،چندی پیش یکی از خویشاوندان نصیر نیز در تیراندازی مامورین کشته شده بود.

 

روز پنج شنبه ۲۳ فروردین نیز یک شهروند دیگر بلوچ با نام فرهاد لکزائی هدف تیراندازی مامورین قرار گرفت و در خودروی خود در آتش سوخت.

 

هفته ی گذشته نیز مامورین در جاده ی سراوان با تیراندازی به یک خودرو ۱۹ مهاجر افغان را کشتند.

 

همچنین چهارشنبه ٨ فروردین عبدالواحد رئیسی به دلیل حمل ۱۰ گونی برنج توسط مامورین کشته شد.

 

بنابر آمار ثبت شده در سال ۹۶، ۲۲۴ نفر هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی و مرزبانی قرار گرفته و کشته شده‌اند.