ه.پ.گ: ۲۶ ارتشی کشته شدند

در عملیات نیروهای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش اشغالگر ترکیه، کشته شدن ۲۶ ارتشی محرز شده است. همچنین ۲ خودرو زرهی منهدم و به یک بالگرد نظامی ضربه وارد شد.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

" در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا عملیات نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه ادامه دارد. نیروهایمان ضربات مهلکی را بر اشغالگران وارد ساختند. جزئیات این عملیات‌ها به شرح زیر است؛

عملیات تله انفجاری در شکیف

ساعت ۱۰ روز ۲۴ ژوئن / ۳ تیر نیروهایمان در تپه شکیف واقع در خاکورک علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه عملیات تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ تعداد بسیاری از نیروهای نظامی کشته و زخمی شدند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. پس از ان عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با بالگردهای از نوع سیکورسکی کشته و زخمی‌های خویش را منتقل کرد.

۲ خودرو زرهی منهدم شده و ۲۳ شغالگر کشته شدند

در همان روز ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی دراوا در میان چله و جولمیرگ دست بە تحرکاتی زد. یگان نیروهای دشمن که به منطقه وارد شده بودند تحت نظارت نیروهایمان قرار گرفتند. این یگان مدت درازی تحت نظارت بوده و در ساعت ۲۰:۳۰ هدف نیروهایمان قرار گرفتند. در این عملیات نیروهایمان از دو طرف خودرو زرهی از نوع کرپی را هدف قرار داده و منهدم ساختند. پس از عملیات خودرو زرهی از نوع کبری به منطقه وارد شد و بار دیگر نیروهایمان از دو طرف آن را هدف قرار داده و منهدم ساختند. خودرو‌های زرهی دیگر در منطقه هدف نیروهایمان قرار گرفته و بسیاری دیگر فرار کردند. در این عملیات ۲ خودرو زرهی منهدم و ۲۳ ارتشی کشته شدند. نیروهای دشمن تا ساعات شب و با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای نظارت بر منطقه کشته و زخمیان خود را منتقل کردند. در ساعات صبح نیز باقی مانده‌ی خودروهایشان را از منطقه خارج ساختند.

در گَوَر ۲ ارتشی کشته شدن

ساعت ۸:۳۰ روز ۲۵ ژوئن / ۴ تیر نیروهایمان علیه نظامیانی در تپه شهید علی‌شیر عملیاتی را به انجام رساندند. نیروهایمان سنگر و استحکامات نیروهای دشمن را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۲ ارتشی کشته شدند.

به بالگرد کبری ضربه وارد شد

در ساعت ۱۲:۳۰ همان روز نیروهایمان ۲ بالگرد نظامی از نوع کبری که به سوی جولمیرگ می‌رفتند را هدف قرار دادند. نیروهایمان یکی از بالگردها را هدف قرار دادند. به بالگرد نظامی ضربه وارد شد و به ناچار عقب نشینی کرد.

عملیات تک تیراندازی در شمزینان

در ساعت ۱۳ همان روز نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه در دریه پن واقع در گووَند در شمزینان عملیات تک تیراندازی به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

همراه با این عملیات نیروهایمان در ساعت ۱۳:۱۵ علیه یگانی از نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در تپه خوده در آواشین عملیاتی را به انجام رساندند. اطلاعاتی از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن بدست نیامد.

در نتیجه‌ی حملات توپخانه‌ای اراضی منطقه آتش گرفت

پس از این عملیات‌ها ارتش اشغالگر ترکیه منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها جنگل منطقه آتش گرفت. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

تحکرات نظامی در هَرَکُل

روز ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی هَرَکُل در سیرت تحکراتی نظامی را آغاز کردند. در ساعت ۱۰ روز ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد هواپیماهای جنگنده و بالگرد‌های نظامی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق بِمرشه، شهید جانخورت، شاشک و کوناوه را بمباران کردند. پس از این بمباران‌ها بالگرد‌های ارتش اشغالگر ترکیه نیروهای نظامی را  در منطقه پیاده کردند. نیروهای دشمن در این عرصه تحرکاتی را انجام داده و در ساعت ۱۲ روز ۲۲ ژوئن / ۱ تیر بدون کسب هیچ نتیجه‌ای عقب نشینی کردند. رسانه‌های دولت ترکیه اعلام کرده‌اند که ۶  تن گریلا به شهادت رسیده‌اند. این اخبار کذب بوده و در چهارچوب جنگ ویژه منتشر می‌شوند. بایستی خلقمان و افکار عمومی به این اخبار کذب باور نکنند. در نتیجه‌ی این تحرکات نظامی آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است.

۳ گریلا به شهادت رسیدند

روز ۲۲ ژوئن / ۱ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در اطراف روستای قنجا در تاتوان واقع در بتلیس عملیاتی نظامی آغاز کرد. در ساعات ۲۱:۳۰ همان روز جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه را به سختی بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۳ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

یک کنترا در چمچمه مجازات شد

روز ۲۲ ژوئن نیروهایمان در عرصه‌ی چمچمه در قاگزمان واقع در قارص، کنترایی به نام سلیمان گولدره را مجازات کردند. این شخص با دولت اشغالگر ترکیه همکاری کرده و در سال ۲۰۱۰ در مطقه‌ی قاگزمان در قارص در شهادت ۲ تن از رفقایمان به نام‌های فرات مونزور( گوکمن آکپولات) و هارون شیار( علی جیلو) نقش داشته است. پس از این عملیات نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی به منطقه وارد شده و جنازه‌ی شخص نامبرده را منتقل کردند. رسانه‌های دولت ترکیه این شخص را بمانند چوپانی معرفی کرده و آن را معصوم جلوه داده است. این واقعیت نداشته و هر کس که بمانند این شخص در شهادت رفقایمان دست داشته باشد در هر کجا باشند مجازات لازم بر آن‌ها اعمال خواهد شد.

جنگنده‌های هوایی مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند

هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند. در این چهارچوب؛

در مابین ساعت‌های ۲۳ و ۰۰:۰۰ روز ۲۴ ژوئن / ۳ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی دولت ترکیه دشت کافیا در گاره را بمباران کردند.

هواپیماهای جنگنده‌ی دولت ترکیه در ساعت ۸ روز ۲۵ ژوئن / ۴ تیر خنیره در خاکورک، ساعت ۸:۳۰ و ۱۲ تپه حکاری در متینا را بمباران کردند.

در ساعت ۷:۳۰ روز ۲۶ ژوئن / ۵ تیر ( امروز) جنگنده‌های هوایی منطقه‌ی کلاشین در خاکورک را بمباران کردند.

در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. "