پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرد

پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران با صدور بیانیه‌ای جلوگیری از برگزاری مراسم پنجاه سالگی کانون نویسندگان ایران را محکوم کرده است

پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران با صدور بیانیه‌ای جلوگیری از برگزاری مراسم پنجاه سالگی کانون نویسندگان ایران را محکوم کرده است

 

بیانیه با شعری از احمد شاملو آغاز شده و در پی آمده است:

"ماموران امنیتی حکومت اسلامی ایران، به‌طور وحشیانه به محل برگزاری مراسم کانون یورش بردند و مانع از برگزاری مراسم ۵٠ سالگی کانون نویسندگان ایران شدند. این مراسم قرار بود روز جمعه ۴ خرداد ١٣٩٧ – ٢۵ مه ٢٠١٨، در یک خانه شخصی در تهران برگزار شود.

 

به‌گفته برخی اعضای کانون نویسندگان و شهروندانی که قصد شرکت در این مراسم را داشتند، نیروهای امنیتی از صبح در خیابان‌های اطراف این خانه و خود آن حضور یافته و در نهایت مانع از برگزاری مراسم شدند. هم‌چنین برخی از بازجویی حاضران در محل مراسم خبر داده‌اند.

 

هم‌چنین به‌گفته اعضاء کانون نویسندگان ایران، عکس‌ها، بنرها، یادگاری‌ها و دیگر اشیائی که برای برگزاری این جشن تدارک دیده بودند نیز توسط نیروهای امنیتی ضبط شد."

 

پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران ضمن محکومیت سانسور و اختناق رژیم ایران افزوده است:"ما با حمایت از فعالیت‌های ارزنده کانون نویسندگان ایران علیه سانسور و اختناق در دفاع از آزادی بیان و اندیشه «بی‌حد و حصر» برای همگان، تهاجم وحشیانه ماموران امنیتی به مراسم کانون را شدیدا محکوم می‌کنیم.

 

در شرایطی که جامعه ایران از تشکل‌های سیاسی - اجتماعی فراگیر برای سمت وسو دادن به حرکت‌های اعتراضی محروم است، کانون نویسندگان در دفاع از آزادی بیان و مبارزه با سانسور، موفق شده است در بسیج افکار عمومی علیه سانسور و اختناق و دیکتاتوری نقشی بارز ایفا کند. با وجود ادامه جو وحشت و ارعاب، کانون می‌کوشد با تشکیل نشست‌ها و مراسم‌ها یا دست‌کم صدور بیانیه‌های اعتراضی حضور و ادامه فعالیت این نهاد پیشرو را به حاکمان تحمیل کند.

 

کسب و کار چهل ساله اسلامی ایران، همواره  تولید جهل و جنایت، سرکوب و سانسور، ترور و وحشت، شکنجه و اعدام، فقر و فلاکت و استثمار بوده است. به همین دلیل این حکومت، با نفرت عمومی مردم آزاده ایران و جهان رو‌به‌رو شده است. بی‌تردید این حکومت، دیر و یا زود با مبارزه متحدانه و آگاهانه جنبش‌های سیاسی - اجتماعی و نیروهای دمکراتیک و ضدسرمایه‌داری سرنگون خواهد شد و همین مردم با اتکا به روابط و مناسبت شورایی و دمکراسی مستقیم، جامعه نوینی در ایران ایجاد خواهند کرد!"