پ.ک.ک یاد و خاطره شهیدان ماه مه را گرامی داشت

پ.ک.ک: همچنان که می‌دانیم ۴٢ سال پیش برای گرامیداشت رفیق هاکی کارر پایه‌های حزب و مقاومت در کردستان بنیاد نهاده شدند. رهبر عبدالله اوجالان می‌گوید: شهدا نماد زندگی راستین هستند

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"ما، خلق کرد و جنوب آزادیخواهی در ۴٣مین سالروز شهیدان و ماه شهیدان قرار داریم. هاکی کارر انقلابی بزرگ که رهبر عبدالله اوجالان از وی به عنوان روح پنهان خود نام می‌برد، در ١٨ مه ١٩٧٧ توسط عناصر کنترا (ضدگریلا)ی رژیم ترکیه در شهر دیلوک به شیوه‌ای ناجوانمرادنه به قتل رسید. به درازای ۴٢ سال گذشته برای زنده‌ نگه داشتن یاد رفیق هاکی کارر هر آنچه برای تحقق آزادی لازم بوده در کردستان به انجام رسیده است. در ۴٢مین سالروز یاد و خاطره انقلابی بزرگ هاکی کارر را گرامی می‌داریم و با در شخص وی از تمام شهیدان راه آزادی با عشق، احترام و منتداری یاد می‌کنیم. اعلام می‌داریم که در ۴٣مین سال آرمان‌های آنها را به پیروزی می‌رسانیم و با تمام نیرو از میراث بزرگشان صیانت به عمل خواهیم آورد.

 

از سوی دیگر ١٨ ماه مه سالروز قتل ابراهیم کایپاک کایا یکی از پیشاهنگان مقاومت انقلابی علیه کودتای فاشیستی نظامی ١٢ مارس ١٩٧١ می‌باشد که در حین شکنجه در آمد به قتل رسیده بود. در ۴۶مین سالروز شهادت ابراهیم کایپاک‌کایا از تمام شهیدان انقلاب ترکیه با احترام و منتداری یاد می‌کنیم. ما در جنبش انقلابی متحد خلق‌ها میراث آنان را گرامی داشته و با مبارزه خویش آرمان‌های آنان را مسجل می‌کنیم.

 

ما آگاهیم که انقلاب آزادیخواهی کردستان با پیشاهنگی رهبر عبدالله اوجالاب برای گرامیداشت پیشاهنگان انقلابی همچون ماهیر چایان، دنیز گزمیش و ابراهیم کایپاک‌کایا آغاز شده و برای زنده داشتن انقلابی بزرگ اینترناسیونالیست هاکی کارر سازماندهی گردید. بر مبنای صیانت از میراث هاکی کارر ماه مه ماهی است که مقاومتی عظیم در آن صورت گرفته و انقلابگرانی بزرگ به شهادت رسید‌اند. در اولین سالروز شهادت رفیق هاکی کارر در ١٩ مه ١٩٧٩ در منطقه حیلوان مرحله‌ای که با شهادت رفیق خیل چافگون آغاز شده بود به زندان‌ها، جریان‌های چپ و قیام‌های خلقی انجامید و تاکنون همچنان ادامه دارد.

 

ما در این راستا از پیشاهنگ خلق و جوانان حیلوان رفیق خلیل چافگون در ۴١مین سالروز شهادت، ٢٢مین سالروز شهادت ٣۴ رفیق با پیشاهنگی رفقا صالح، هلین و اوزان در ١۶ مه ١٩٩٧ در هولیر، ٣٧مین سالروز شهادت رفقا فرهاد کورتای، نجمی اونر، اشرف آنیک و محمود زنگین در ١٧ مه ١٩٨٢، شهادت فرمانده گریلا سبری گوزبویوک در ٢١ مه ١٩٨۵ در منطقه هونگ استان رحا، شهادت رفیق احمد کسیپ عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک در ٢۵ مه ١٩٨٨ در شمذینان و شهادت فداییان قیصریه رفقا ایریش و آندوک در ٢۵ مه ٢٠٠٢ از تمام شهیدان راه آزادی با احترام و منتداری یاد می‌کنیم و با آرمانهای آنان تجدید میثاق می‌نماییم. از رفقایمان، از خلقمان و نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم که راه راستین شهیدان را درک نمایند، در ماه مه برای گرامیداشت شهیدان قهرمان اقدام به برگزاری مراسم یادبود نمایند و برای گرامیداشت شهیدا با تمام نیرو در این برهه از کارزار مشارکت جویند."

 

کمیته رهبری پ.ک.ک در بخش دیگری از بیانیه می‌افزاید:

"کارزار مقاومت ما برنامه‌های دیگران را نقش بر آب کرد

همه نیک می‌دانند در کارزار مقاومتی که به " مرحله پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان" در جریان است برنامه‌های آمریکا و روسیه را نقش بر آب کرد، فاشیسم داعش را در باغوزه به پایان رساند، فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را در انتخابات ٣١ مارس با شکست مواجه کرد و به تازگی با بازشدن درهای امرالی زمینه‌ برای شکستن حصر فراهم گردید. حکومت اردوغان که در مرحله نابودی بسر می‌برد، مجبور شد برای افزودن چند صباحی دیگر بر عمر خود به زندان امرالی مراجعه کرده و خواهان صدور فراخوان تازه‌ آشتی از سوی رهبر آپو و سه رفیق محبوس در امرالی شد. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ اگر چه در چهارچوب جنگ روانی و به منظور شکست مقاومت کنونی چنین رفتاری در پیش گرفته است اما مبرهن است که دیدار دوم ماه مه و صدور بیانیه دستاورد دیگری برای کارزار مقاومت جاری و موفقیت مقاومت می‌باشد. از این رو دستاردهای مهمی کسب شده‌اند، یکبار دیگر همگان دیدند که رهبر عبدالله اوجالان یگانه راه حل مسئله کرد و بحران‌های اساسی ترکیه است.

 

به این ترتیب ما ملاقات ٢ ماه مه و دکلراسیون هفت ماده رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و رفقایش برای حل دمکراتیک را مهم می‌دانیم. از همه نیروهای آشتی‌خواه و دمکرات خاورمیانه و جهان بخصوص نیروهای دمکراتیک و آنتی‌فاشیست ترکیه می‌خواهیم که دکلراسیون ٧ ماده‌ای امرالی را مورد بحث و گفتوگو قرار دهند، از مبادی طرح شده حمایت نمایند و برای پایان دادن به سیستم حصر امرالی که مانع عملی شده دکلراسیون می‌باشد فعالیت نمایند. صداهایی که از چهارسوی جهان به منظور پایان دادن به حصر امرالی به هوا برخواسته است نزد ما اهمیت شایانی دارند. در این رابطه مراتب قدردانی خود را بیان داشته و اعلام می‌کنیم که مبارزه و ایستار دمکراتیک لازم است تقویت گردد.

 

راه راستین شهیدان را ادامه می‌دهیم

واضح است کارزار "مرحله پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان" تا کنون دستاورهای بزرگی آفریده و بر این مبنا با شکستن سیستم حصر امرالی به ظفر دست می‌یابد. تا کنون تمام دستاورهای ما با مقاومت و صرفه هزینه میسر شده است. از این پس همچنان با مقاومت و پذیرش هزینه دستاوردهای بزرگتری را محقق می‌کنیم. بر این مبنا راه راستین شهیدان قهرمانمان را ادامه می‌دهیم. اینگونه از میراث شهید بزرگمان هاکی کارر و شهیدان دیگر خود پاسداری می‌کنیم. ما یاد شهیدان " مرحله پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان" را با احترام و منتداری گرامی می‌داریم و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌کنیم. به تمام اعتصاب‌گران غذا و روزه مرگ از جمله لیلا گوون، همچنین به مادران کرد و تمام آنانی که به این کارزار پیوسته‌اند درود می‌فرستیم و با ایمان به پیروزی اعلام می‌داریم که مقاومت یقینا به پیروزی دست خواهد یافت. هیچکدام از دسیسه‌های جنگ ویژه قادر نخواهند بود فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را سر پا نگاه دارد. سیاست و ذهنیت فاشیست- نابودگر در آخرین مراحل خود بسر می‌برد و در مدت کوتاهی به نابودی گرفتار خواهد شد.

 

از این رو یاد و خاطره شهیدمان رفیق گرانقدر هاکی کارر را در ۴٢مین سالروز شهادت، همچنین شهیدان ماه مه را گرامی می‌داریم. از زنان و جوانان، از خلقمان و نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم مرحله پایان دادن به انزوا و درهم شکستن فاشیسم علیه رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ را گسترش داده و مبارزه آزادیخواهی را در تمام عرصه‌ها ارتقا دهیم."