الغای کنسرت موسیقی کُردی در مهاباد از سوی سازمانهای امنیتی رژیم ایران

کنسرت عبدالله ماملی بدون منع قانونی قبل از اجرا متوقف شد. این کنسرت که با همکاری موسسه فرهنگی هنری “ترنج” و همراهی گروه “کەویار” آماده ی اجرا بود در حالی متوقف گردید که از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد مجوز آن صادر شده بود

کنسرت عبدالله ماملی بدون منع قانونی قبل از اجرا متوقف شد. این کنسرت که با همکاری موسسه فرهنگی هنری “ترنج” و همراهی گروه “کەویار” آماده ی اجرا بود در حالی متوقف گردید که از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد مجوز آن صادر شده بود

به نقل از موکریان، کنسرت هنرمند “عبدالله ماملی” که قرار بود شامگاه پنجشنبه (دیروز) ساعت ١٩ در تالار وحدت مهاباد برگزار گردد در آخرین لحظات در حالی که پوستر تبلیغی آن بر روی دیوارهای این شهر نصب شده بود، به علت نامشخص لغو شد.

ممانعت از کنسرت ماملی، فرزند شادروان “محمد ماملی” هنرمند نامدار کُرد، درحالی صورت می گیرد که تعداد زیادی از شهروندان مهابادی بلیط شرکت در کنسرت “شەوی ماملێ” را از چند روز قبل تهیه کرده بودند.

این کنسرت که با همکاری موسسه فرهنگی هنری “ترنج” و همراهی گروه “کویار” آماده ی اجرا بود در حالی متوقف گردید که از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد مجوز آن صادر شده بود.

سریال لغو کنسرت ها در یک سال اخیر اعتراض تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه مندان به آثار آنها را در سراسر ایران به دنبال داشته است.

قبل از لغو کنسرت عبدالله ماملی در مهاباد که هنوز دلیل آن روشن نیست، کنسرت موسیقی دو هنرمند نام‌آور دیگر کُرد بە نامهای “کیهان کلهر” و "شهرام ناظری" که قرار بود بە ترتیب در ٢١ اردیبهشت و ۵ خرداد سال جاری در شهر نیشابور برگزار شوند از سوی مأموران قضایی لغو گردید.