آسایش گرمیان تابلوی موسسه نویگر را پایین کشید

​​​​​​​نیروهای آسایش گرمیان در پاسخ به درخواست مسئولین این نهاد مبنی بر قانونی بودن فعالیت این موسسه اعلام کردند که دستور تعطیلی سازمان را به اجرا می‌گذارند

کمتر از ٢٠ روز از اقدام نیروهای آسایش سلیمانیه در پلمپ دفاتر جنبش آزادی و رژاک، اینبار نیروهای آسایش گرمیان به ساختمان موسسه نویگر در کلار حمله کردند. موسسه نویگر موسسه‌ای غیردولتی است که برای ارتقا و ترویج هنر فعالیت می‌کند.

 

نیروهای آسایش گرمیان بدون ارائه حکم توقیف به مسئولان موسسه نویگر گفته‌اند که طبق دستور حکومت اقلیم (بارزانی‌ها) موظف شده‌اند این موسسه را تعطیل کنند. مسئولان موسسه نویگر تأکید کرده‌اند که آنان دارای مجوز رسمی فعالیت هستند و زیر بار زورگویی نیروهای آسایش نخواهند رفت.

 

از صبح امروز نیروهای آسایش گرمیان به دفتر این موسسه حمله کرده و خواهان تعطیلی آن شدند، اما چند تن از فرهنگ‌دوستان کلار با نواختن موسیقی به اقدام غیرقانونی و برخلاف موازین اخلاقی نیروهای آسایش پاسخ دادند. در پی آن نیروهای آسایش با تهدید و ارعاب به استفاده از اسلحه تابلوی این مرکز را به زیر کشیدند.

 

موسسه نویگر برای ارتقا فعالیت‌های هنری در ژوئیه ٢٠١۶ تأسیس شد و مجوز رسمی فعالیت را از مدیریت سازمان‌های غیردولتی حکومت اقلیم کردستان دریافت کرده است.

 

حمله نیروهای آسایش در حالی است که این موسسه ٢۵ اکتبر سال جاری جشنواره سالانه موزیک سورنا را با همکاری مدیریت فرهنگ و روشنفکری سلیمانیه برگزار کرد و از سوی مقام‌های اداری سلیمانیه مورد تقدیر قرار گرفت.

 

تعطیلی دفاتر جنبش آزادی و رژاک توسط نیروهای آسایش ی.ن.ک به نارضایتی هواداران اتحادیه میهنی کردستان دامن زد، میهن‌دوستان و هواداران حقیقی ی.ن.ک این اقدام نیروهای آسایش را رفتار افراد خودسر کهنه بعثی و عناصر نزدیک به حزب بارزانی‌ها می‌دانند که در تلاش برای تخریب چهره ی.ن.ک و ایجاد فتنه و تفرقه در میان کردها هستند.