اولوچ: قطعا پیروزی با ماست/ به آخر خط رسیده‌اند، عاقبتشان را می‌بینیم

ساروخان اولوچ، رئیس فراکسیون نمایندگان ه.د.پ در مجلس ترکیه اظهار کرد، حاکمیت به دلیل بی‌عدالتی روزی مورد حسابرسی واقع می‌شود. اولوچ افزود:"قطعا ما به خواسته‌هایمان دست می‌یابیم."

ساروخان اولوچ، رئیس فراکسیون ه.د.پ در مورد عملیات پاکسازی سیاسی علیه ه.د.پ که از روز گذشته از سوی رژیم ترکیه آغاز شده است با خبرگزاری فرات نیوز گفتوگو کرد. اولوچ اظهار کرد، با دستگیری و بازدشت‌ها در صدد هستند ه.پ.گ را تصفیه کنند. این عملیات بخشی از نقشه به زانو درآوردن است. اولوچ افزود، آ.ک.پ و م.ه.پ هم در داخل و هم در خارج با شکست مواجه شده‌اند و به پایان راه رسیده‌اند.

اولوچ گفت، این عملیات تداوم نقشه به زانو درآوردن سال ٢٠١۴ است. می‌خواهند ه.د.پ را با متحدان و دوستانش در عرصه سیاست دمکراتیک تصفیه کنند. اولوچ افزود، این رویه در سال ٢٠١۶ با بازداشت روئسای مشترک و پارلمانتاران ما به اوج رسید. بازجویی مربوط به رویدادهای ۶-٨ اکتبر ٢٠١۵ آغاز شد، اما تاکنون یک گام هم برنداشته‌اند. به رغم مقاومت‌ و ایستادگی گسترده، تمامی تلاش‌های آنان بر این منوال بوده‌ است که آیا می‌توانند نقشه به زانو درآوردن ه.د.پ را به نتیجه برسانند."

به پایان راه رسیدند

اولوچ به شکست‌های آ.ک.پ-م.ه.پ در دریای مدیترانه، اژه و لیبی اشاره کرد و افزود، جامعه دیگر به ادعاهای آ.ک.پ-م.ه.پ در عفرین، ادلب یا شمال سوریه گوش نمی‌دهد. "بلندپروازی‌های آنان در سیاست خارجی نهایتا در داخل به حمله بر ه.د.پ، خصومت با کوردها، دشمنی با نیروهای دمکراسی‌خواه و ه.د.پ انجامید. می‌آزمایند و می‌گویند ایا این روند مفید است یا نه."

اولوچ در مورد بحران اقتصادی رژیم ترک گفت:"می‌خواهند این وضعیت را هم به ه.د.پ نسبت دهند و با گسترش نفرت‌انگیزی در میان جامعه اعلام موجودیت می‌کنند. اما در این راه هم به آخر خط رسیده‌اند، عاقبتشان را می‌بینیم."

محاکمه خواهند شد

اولوچ خاطرنشان کرد که بر مبنای نظرسنجی‌ها آ.ک.پ-م.ه.پ با بن‌بست روبروه شده‌‌اند و به موضع نیروهای دمکراسی‌خواه، اپوزیسیون اجتماعی و سیاسی اشاره کرده و افزود:"در مورد این عملیات پاکسازی موضع تندی نشان دادند. هم در میان احزاب سیاسی و هم سازمان‌های اجتماعی و مدنی و هم در میان شهروندان مواضع جدی را شاهد بودیم. دیگر هیچ نیرویی نمی‌پذیرد با کوردها و ه.د.پ خصومت کند. نمی‌خواهند بیش از جو تنفر را در جامعه گسترش دهند. وقتی این را از دست دهند دیگر چیزی نخواهند داشت.

ما کاری می‌کنیم که آنها تنها با ظلم و بی‌حقوقی خود تنها بمانند. قطعا ما به خواسته‌هایمان می‌رسیم و به پیروزی دست می‌یابیم. آنها هم شکست بزرگی را تجربه خواهند کرد. به دلیل نقض قانون، بی‌عدالتی، بی‌حقوقی و سرکوب آزادی قطعا در چارچوب مبانی حقوقی دمکراتیک محاکمه خواهند شد. ما برای همین مبارزه می‌کنیم."