بسیج عمومی کردستانی‌های جنوب برای صیانت از قندیل [تکمیلی]

هزاران نفر از شهروندان جنوب کردستان در اعلام انزجار از رژیم غاصب ترک و حملات هوایی به ساکنان دامنه‌های قندیل وارد این منطقه شدند. از سوی دیگر مسئولان دروازه مرزی سمالکا مانع ورود جوانان روژاوای کردستان به جنوب کردستان و پیوستن آنان به صفوف حامیان قندیل شد

هزاران نفر از شهروندان جنوب کردستان در اعلام انزجار از رژیم غاصب ترک و حملات هوایی به ساکنان دامنه‌های قندیل وارد این منطقه شدند. از سوی دیگر مسئولان دروازه مرزی سمالکا مانع ورود جوانان روژاوای کردستان به جنوب کردستان و پیوستن آنان به صفوف حامیان قندیل شدند

هزاران نفر از سوی "ابتکار عمل خلق در برابر اقدامات اشغالگرانه دولت ترکیه" بامداد امروز از بخش‌ها و شهرهای جنوب کردستان بسوی قندیل براه افتادند و حوالی ظهر وارد منطقه شدند.

 

میهن‌دوستان از شهرهای دهوک، هولیر، سلیمانیه، کرکوک، گرمیان، راپرین، شارزور، کفری، خورماتو، چمچمال و رانیه به قندیل رفته و با مقاومت ساکنان قندیل اعلام همبستگی کردند.

 

این شهروندان به کمپین سپر انسانی دفاع از قندیل پیوستند که از هشتم ژوئن با برپایی خیمه در این منطقه به مقاومت علیه اقدامات فتنه‌جویانه رژیم تروریستی ترکیه می‌پردازند.

 

انبوه خلق پس از اقامه نماز جمعه در یکی از مساجد محل به سخنان ملا سامان سنگاوی گوش داد. ملا سامان گفت:"برای اینکه ثابت کنیم که دوشادوش جوانان خود علیه اشغالگران می‌ایستیم بدن خود را سپر قرار می‌دهیم و در برابر ظلم بپا می‌خیزیم. وظیفه ما دفاع از خاکمان و کرامتمان است و به همین دلیل به قندیل آمده‌ایم."

 

سنگاوی سپس به اعمال دیکتاتور ترکیه طیب اردوغان پرداخت گفت:"به مساجد ما حمله می‌کنند، به قبرستان‌های ما، به روستاهای ما حمله می‌کنند. تمام ارزش‌های ما را هدف حمله قرار داده‌اند. آنچه اردوغان انجام می‌دهد در تناقض آشکار با دین و باورهای اسلام است."

 

این روحانی کُرد در ادامه افزود:"تمام نیروهای سیاسی، روشنفکران، نویسندگان، عملای دینی و تمام خلق ما لازم است علیه اشغالگران کردستان بپاخیزند و به مقاومت ملی بپیوندند."

 

اعلام شد که انبوه خلق اکنون کنفرانسی مطبوعاتی از سوی خلق در جریان است. پس از آن هم خلق به زیارت مزار شهدای محمد کاراسونگور خواهند رفت.

 

از سوی دیگر جوانان روژاوای کردستان درصدد ورود به جنوب کردستان و عزیمت به سوی قندیل بودند که با مانع‌تراشی مسئولین دروازه مرزی سمالکا روبرو شدند. اعلام شد که تنش مابین جوانان میهن‌دوست و نیروهای وابسته به بارزانی در دروازه سمالکا همچنان ادامه دارد.