بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به حکم محمد حبیبی

... گروهی همچنان درصدند از طریق پرونده‌سازی و بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی فرهنگیان فضای رعب و وحشت را بر جامعه فرهنگیان کشور حاکم کرده و به جای حل ریشه‌ای مسائل، صورت مساله را پاک کنند ...

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به احکام صادره برای معلمان زندانی و وضعیت نامساعد آموزش و پرورش در ایران بیانیه‌ای را صادر کرد.

 

در این بیانیه که در اعتراض به تایید حکم زندان و شلاق محمد حبیبی صادر شده است آمده است معلمان آگاه و متعهد و دلسوز کشور از تمام روشهای قانونمند و مسالمت‌آمیز سعی نموده‌اند تا  مسئولان و برنامه‌ریزان بلند پایه کشور را به این اصل مسلم آگاه کنند که راه حل ریشه‌ای مشکلات کشور توجه شایسته به آموزش و پرورش ، جهت قرار گرفتن در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت همه جانبه است. اما پس از سالها بی‌توجهی به آموزش و پرورش و به حاشیه راندن این وزارتخانه توسط برخی از برنامه‌ریزان کلان کشور،  اکنون که نمایندگان معلمان در شورای‌هماهنگی تشکلهای‌صنفی فرهنگیان ایران، راه مذاکره و گفتگو با مسئولان را دنبال می‌کنند، گروهی همچنان درصدند از طریق پرونده‌سازی و بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی فرهنگیان فضای رعب و وحشت را بر جامعه فرهنگیان کشور حاکم کرده و به جای حل ریشه‌ای مسائل، صورت مساله را پاک کنند و با ایجاد جو نارضایتی در جامعه ملت را هر چه بیشتر از آرمانهای خود دور کنند.

 

در بخش دیکری از این بیانیه با اشاره به صدور احکام نا عادلانه‌ی صادر شده برای معلمان زندانی و از جمله  آقایان بداقی، باغانی، باقری، بهشتی_‌لنگرودی، عبدی، اسدی، مردانی و قنبری آمده است که اکنون با صدور رای قطعی ظالمانه و شقاوتمندانه ده‌سال‌و‌نیم زندان به همراه هفتادوچهارضربه شلاق و ممنوعیت فعالیت اجتماعی و خروج از کشور برای معلم سرشناس و دلسوز و متعهد کشور جناب آقای محمدحبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران ، این گروه قصد لاینحل نمودن مشکلات موجود در آموزش و پرورش و کشور را دارند.

 

این بیانیه با قرون وسطایی و نابخردانه خواندن این احکام از سوی قاضی سفارشی این پرونده‌ها آن را به شدت محکوم و خواهان صدور دستور توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی و بازخوانی پرونده‌های تشکیل شده است.