تلاش‌های‌ پ.د.ک برای تحریک خلق علیه پ.ک.ک

حزب دمکرات کردستان در راستای همکاری‌های خود با ترکیه، اکنون خواهان تحریک اهالی منطقه علیه پ.ک.ک است.

  به نقل از خبرگزاری روژنیوز، ‌گروهی از فراکسیون پ.د.ک در پارلمان اقلیم کردستان در ساعات صبح روز شنبه به منطقه برادوست رفته‌اند‌.

  این گروه به همراه مسئولین مناطق سیدکان و اهالی منطقه نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند.

  با توجه به اطلاعات بدست آمده از منابع محلی، این گروه از نمایندگان پارلمان خواهان تحریک اهالی منطقه علیه حزب کارگران کردستان و حزب‌های شرق کردستان هستند و آن‌ها را به اعتراض علیه آن‌ها وامی‌دارند.

  همچنین این نمایندگان اعلام کرده‌اند، به دلیل موجودیت پ.ک.ک و احزاب شرق کردستان، کشورهای ترکیه و ایران به بمباران این مناطق می‌پردازند.

  جالب توجه است، این اقدامات پ.د.ک در زمانی انجام می‌شود که اهالی منطقه خواهان انجام اقدامات اعتراضی علیه بمباران دولت ترکیه هستند.

  قرار بر این بود که اهالی این منطقه پس از نماز جمعه کنشی اعتراضی علیه بمباران‌های دولت ترکیه برگزار کنند اما مسئولین این منطقه از آن‌ها ممانعت به عمل آورده و پ.د.ک تلاش دارد خلق را علیه پ.ک.ک برانگیزد.

  با وجود تمامی اینها تاکنون پ.د.ک نتوانسته اهالی این منطقه را قانع نموده و خدمتی دیگر را برای ترکیه انجام دهد.

  لازم به ذکر است، ارشد حسین لولانی در ۱ ژوئن۲۰۱۸ / ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ در روستای برمیزه واقع در برادوست از نیروهای اشغالگر ترکیه حمایت نموده و و آن‌ها را به این روستا دعوت کرد. ارشد حسین در انتخابات ۳۰ سپتامبر به عنوان نماینده پ.د.ک در پارلمان اقلیم کردستان انتخاب شد.