جشنواره بین‌المللی فیلم لیلون آغاز شد

کمون فیلم آورین پس از تلاش بی‌وقفه چند ماهه، سرانجام شب گذشته اولین جشنواره بین‌المللی فیلم لیلون را آغاز کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم لیلون ساعت ١٩ به وقت روژاوا در کمپ پناهندگان سردم و برخودان در کانتون شهبا آغاز شد.

این جشنواره نتیجه فعالیت‌های بی‌وقفه کمون فیلم آورین است. هدف این جشنواره آوردن سینما برای آوارگان عفرین اشغالی ساکن در کمپ‌های سردم و برخودان کانتون شهباست.

۵٨ فیلم از مجموع ٢٠٠٠ فیلم ارسال شده از ١۵٠ کشور جهان به اولین دوره جشنواره لیلون راه یافته‌اند. تعداد ۵٨ فیلم منتخب یادآور ۵٨ روز مقاومت تاریخی عفرین در زمستان ٢٠١٨ علیه رژیم اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته‌اش است.

کمیته برگزارکننده جشنواره اعلام کرد که با توجه به عدم امکان حضور کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان تمامی فیلم‌های منتخب، آنان می‌توانند با ارسال پیام ویدیویی در جشنواره با تماشاگران سخن بگویند.

برگزارکنندگاه افزودند که علی‌رغم تمامی مشکلات و موانع موفق شده‌اند با برگزاری جشنواره لیلون میزان وحشیگری و مزدوران آن را در معرض دید همه جهانیان قرار دهند.

۵٨ فیلم منتخب اولین جشنواره فیلم لیلون از کشورهای آلمان، اسلونی، افغانستان، عراق، ایرلند، ونزوئلا، دانمارک، استرالیا، مجارتسان، شیلی، مالت، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، هند، چین، یونان، اردن، آذربایجان، تونس، مراکش، ایران می‌باشند. شایان ذکر است که در این جشنواره فیلم‌هایی از هر چهاربخش کوردستان به بخش مسابقه راه یافته‌اند.