جشنواره تئاتر مریوان، صحنه نمایش رنگ‌های متفاوت زندگی جوامع

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز در چهارمین روز خود ادامه دارد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز در چهارمین روز خود ادامه دارد

 

روز دوشنبه در سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان،۳۲ نمایش داخلی و خارجی با حضور پرشور مردم مریوان به اجرای عموم درآمد. در نوبت صبح برگزاری جشنواره، تئاتر «رهایی» نخستین نمایشی بود که  از مریوان در "پارک شانو" مریوان برگزار شد، پس از آن نمایش‌ هایی از شهرهای تهران، دهلران و مریوان در پارک شانو، میدان استادیوم و میدان سرباز به اجرا درآمدند. در اجراهای نوبت صبح شهرهای مریوان و تهران هرکدام با  دو اجرا حضور چشمگیری داشتند.

 

همچنین در ادامه برگزاری تئاترها در نوبت بعد از ظهر دیروز نمایش‌هایی در مکان‌های میدان باوه رشی، پارک زریان، میدان استادیوم، پارک شنه، پارک شهروند، میدان سرباز و دریاچه زریبار اجرا شدند. در روز سوم‌ جشنواره گروه‌های خارجی از کشورهای اسپانیا، اوکراین، برزیل، فرانسه، آذربایجان کارهای خود را به نمایش گذاشتند.

در حاشیە جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بعد از اجرای نمایش آخرین مرزھای اشتغال با موضوع کولبر ، تماشاگران  با سر دادن شعار "نه به کشتار کولبران" خواهان پایان دادن به اعمال ضد انسانی نیروهای امنیتی رژیم ایران شدند.

 

از نکات قابل توجه در نمایش‌های دیروز سخنان یکی از بازیگران اسپانیایی بود. این بازیگر که نقش دلقک را در نمایش گروه متعلق به اسپانیا بازی می‌کرد در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود: "مریوان خاص ترین شهر دنیا است. مردم در بازار از ما پول نگرفتند و گفتند شما مهمان ما هستید."