جوانان میهن‌دوست: انقلابیون در قلب ما جای دارند

​​​​​​​جوانان میهن‌دوست شهر رانیه در واکنش به حصر اوجالان توسط دولت ترک و اقدام آمریکا علیه خلق کرد راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند

جوانان میهن‌دوست شهر رانیه در واکنش به حصر اوجالان توسط دولت ترک و اقدام آمریکا علیه خلق کرد راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند

 

 جوانان میهن‌دوست کردستان در تمام شهر و مناطق جنوب کردستان علیه تصمیم وزارت خارجه آمریکا در مورد جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان سه تن از پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی کردستان به فعالیت‌های اعتراضی و تجمع دست زدند. آنان همچنین تداوم حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از سوی رژیم ترک را محکوم کردند. جوانان تأکید کردند:"اگر آنانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند تروریست باشند ما هم در صف آنهاییم."

حوالی ظهر دیروز جوانان میهن‌دوست رانیه در پارک ورودی شهر گردهم آمدند و با افروختن مشعل و سردادن شعارهای "زنده‌باد رهبر آپو"، "زنده‌باد پ.ک.ک" و "انقلابیون در قلبمان جای دارند" بسوی پارک مرکزی شهر راهپیمایی کردند. زیلان موسا به نمایندگی از جوانان میهن‌دوست و زنان جوانان انقلابی بیانیه‌ای را قرائت کرد.

 

جوانان میهن‌دوست در بیانیه خود اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان جنبش ازادیخواهی کردستان محکوم نمودند و خواهان اخذ موضع از تمام کردها و انسان‌های آزادیخواه علیه زورگویی‌های آمریکا شدند.

 

در بیانیه به توطئه بین‌الدولی علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان پرداخته و خاطرنشان کرده که دشمنی و عناد نیروهای سرمایه‌داری و منفعت‌پرست عاری از معیارهای اخلاقی نشان می‌دهد که راهی که پ.ک.ک در پیش گرفته است صحیح‌ترین راه برای نجات بشریت و انسان‌های تحت ستم است.

 

جوانان سپس خاطرنشان کردند که اقدام آمریکا اقدامی خارج از تمام معیارهای انسانی است و اگر دفاع از بشریت و مبارزه برای آزادی انسان تروریسم باشد ما هم در صف آنان هستیم و خود را بخشی از این مبارزه حق‌خواهانه می‌دانیم.

 

در پایان بیانیه به اشغالگری رژیم ترک در جنوب کردستان و مزدوری یکی از احزاب حاکم بر اقلیم با اشغالگران اشاره شده و وظیفه جوانان کرد برای دفاع از جامعه و میهن خود در برابر غاصبگران و نوکران آنان یادآوری شده است.