حمله نیروهای گارد به زندانیان معترض زندان سقز

زندانیان محبوس در زندان سقز در اعتراض به تبعید چند زندانی و لغو مرخصی‌های کوتاه‌مدت به دستور رئیس کل دادگستری استان سنه دست به اعتراض زدند.

   زندانیان محبوس در زندان سقز صبح دیروز (دوشنبه ١۵ مهر/ ٧ سپتامبر ٢٠١٩) در اعتراض به تبعید چند زندانی و لغو مرخصی‌های کوتاه‌مدت به دستور رئیس کل دادگستری استان سنه دست به اعتراض زدند. در برابر، نیروهای گارد زندان به زندانیان معترض حمله کرده و میان آنها تنش و درگیری به‌وجود آمده است.

 شبکه حقوق بشر کوردستان به نقل از یک منبع اعلام کرده است که درگیری نیروهای گارد با زندانیان رأس ساعت ٩ صبح روز دوشنبه در پی اعتراض زندانیان به تبعید چند زندانی آغاز شده و نیروهای سرکوبگر رژیم با باتوم و گاز اشک‌‍آور به زندانیان حمله کرده و در پی آن چندین زندانی مصدوم شده‌اند.

 به گفته این منبع، رئیس زندان سقز به میان زندانیان معترض رفته و از آنها درخواست کرده است که به اعتراض خود پایان دهند، اما زندانیان اعلام کرده‌اند که تا زمان لغو تبعید چند زندانی مذکور، بازگرداندن شرایط اعزام به مرخصی زندانیان به حالت پیشین و پایان دادن به بی‌احترامی و توهین به خانواده‌های زندانیان در دادگاه و زندان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

 گفتنی‌ست در حال حاضر در زندان سقز وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و شمار زیادی از نیروهای ضد شورش به این زندان اعزام شده‌اند. از این رو هر لحظه امکان حمله به زندانیان وجود دارد.

 زندان سقز دارای ۴ بند عمومی و یک بند مخصوص زندانیان نظامی است و در مجموع ۴۰۰ زندانی در این زندان نگه‌داری می‌شوند.