روایت تبهکار داعشی تبعه پاکستان از همکاری‌های گسترده ارتش ترکیه با این سازمان تروریستی

اعترافات اعضای گروه تروریستی داعش در رابطه با منابع کمک‌های آنان و راههای رفت‌وآمد آنان هر روز زوایای تاریک دیگری از حکومت ترکیه و سازمان میت را روشن می‌کند

اعترافات اعضای گروه تروریستی داعش در رابطه با منابع کمک‌های آنان و راههای رفت‌وآمد آنان هر روز زوایای تاریک دیگری از حکومت ترکیه و سازمان میت را روشن می‌کند. ابو اینام المهاجر تبهکار داعشی تبعه پاکستان در گفتگو با خبرگزاری هاوار از همکاری گسترده دولت ترکیه با داعش پرده برمی‌دارد

 

نیروهای سوریه دمکراتیک در آخرین مرحله عملیات تندباد جزیر در کناره رود فرات دهها عضو داعش را به اسارت گرفتند و ده‌ها گروه دیگر هم خود را به نیروهای ق.س.د تسلیم کردند. فاضل عبدالرحمان عبدالمجید با کد ابو اینام المهاجر اهل شهر لاهور پاکستان متولد ١٩٧١ یکی از تبهکاران خارجی داعش است که به اسارت نیروهای ق.س.د درآمده است. ابو اینام برای غیرنظامیانی که قصد فرار از مناطق تحت اشغال داعش را داشتند کمین‌گزاری می‌کرد. محاصره این تبهکاران توسط نیروهای ق.س.د آنان را وادار کرد تا به خود را تسلیم کنند.

ابو اینام از خانواده‌ای دینگرا در شهر لاهور است. در اولین سال تحصیلات متوسطه ترک تحصیل کرده و با خویشاوندانش در تجارت آهن شریک شده است. او سه بار با زنان پاکستانی ازدواج کرده است. نامبرده به عضویت گروه "لشگر طیبا" کشمیر درآمده و یک سال در جنگ با ارتش هندوستان شرکت می‌كند و سپس به پاکستان بازگشته است.

 

سفر به ترکیه و اعلام حکومت خلافت داعش

این تبهکار پاکستانی عضو داعش سرگذشت سفر خود از پاکستان به سوریه را اینچنین نقل می‌کند که در آغاز فردی به نام عبدالستار را می‌شناسد. عبدالستار اهل پاکستان و مسئول کارهای داعش در پاکستان است. عبدالستار مدارک لازم برای مسافرت ابواینام به ترکیه را فراهم کرده و به وی یادآوری می‌کند که با رسیدن به ترکیه و قبل از عزیمت به سوریه توسط گروهی سازماندهی شده آموزش داده خواهد شد.

 

فاضل عبدالرحمان در ادامه می‌گوید:"سال ٢٠١۵ پس از پایان تدارکات سفر با هواپیما به ترکیه رفتم. در ترکیه فردی از من استقبال کرد و سپس یکی با تلفن به من گفت که به شهر آدانا انتقال داده می‌شوم. سپس من را به شهر آدانا بردند."

 

فاضل عبدالرحمان وجود شبکه‌های گسترده داعش در ترکیه را تأیید می‌کند و خاطرنشان می‌کند که آنان بشیوه‌‌ای کاملا فعال و سازمان‌دهی شده در حال فعالیت هستند. فاضل عبدالرحمان با کد سازمانی ابو اینام المهاجر یکی از اعضای مرکز داعش در آدانا بوده و شیوه فعالیت این مرکز را اینچنین لو داد:"ما همچون گروهی از استانبول به آدانا رفتیم. سپس ما را در خانه‌ای بزرگ تقسیم کردند، داعش یک ارتش سازماندهی شده در ترکیه دارد و فعالیت آزادانه داعش در ترکیه ما را به حیرت وامی‌داشت. زیرا ما تازه‌کار بودیم. به همین دلیل پیاپی به ما گوشزد می‌کردند که باید طبق خواسته‌های آنان رفتار کنیم و گرنه سر و کارمان با دادگستری و پلیس ترکیه خواهد بود. به هر کاری دست می‌زدند تا ما از ترکیه خارج نشویم."

 

فاضل عبدالرحمان در مورد چگونگی سفر به سوریه و همکاری ارتش ترک با آنها افزود:"با چند دستگاه خودرو از آدانا به مناطق مرزی با سوریه منتقل شدیم. ما ۵٠ نفر بودیم. در میان ما خانواده هم بودند. در مسیر آدانا به منطقه مرزی با سوریه حتی یکبار خودروهای ما متوقف یا مورد بازرسی قرار نگرفتند. حتی ما حس نکرده بودیم که از مرز سوریه وارد خاک این كشور شده‌ایم. زمانی متوجه ورود به سوریه شدیم که در شهر الراعی شمال سوریه بودیم. گروههای دیگری هم که به سوریه آمده بودند به ما گفتند که آنان هم با همکاری ارتش ترک وارد خاک سوریه شده‌اند."

 

در مناطق تحت کنترل در تعمیر و بکارگیری اسلحه و استفاده از آهن‌آلات فعال بوده است

ابو اینام سپس از راعی به رقا رفته و سپس به موصل می‌رود. در موصل مدارک خود را به سازمان داعش واگذار کرده است. به گفته وی یک سال را در موصل می‌‌ماند و سپس به رقا بازمی‌گردد. به دلیل تخصص در استفاده از آهن‌آلات تعمیر اسلحه‌های داعشی‌ها را برعهده می‌گیرد.

 

شایان ذکر است که این فاضل عبدالرحمان با کد ابو اینام مهاجر روز ۶ ژانویه ٢٠١٩/١۶ دی‌ماه همراه با پنج تبهکار دیگر داعش در کمین نیروهای ق.س.د قرار گرفته و مجبور به پذیرش تسلیمیت شدند. به گفته ابو اینام وظیفه این پنج تبهکار این بود که اجازه ندهند غیرنظامیان از مناطق تحت اشغال داعش فرار کرده و خود را به مناطق تحت کنترل ق.س.د برسانند.