روسیه و ترکیه در آستانه جنگ؛ حداقل ١٣٣ نظامی ترک کشته شدند

در نتیجه حملات هوایی دیشب جنگنده‌های روسیه به کاروان نظامی ارتش ترکیه شمار فراوانی نظامیان این کشور کشته شدند.

شب گذشته در نتیجه حملات هوایی ارتش روسیه به کاروان نظامی نیروهای اشغالگر ترک، شمار فراوانی از نظامیان اشغالگر ترک کشته شدند. رحمی دوغان فرماندار هاتای کشته شدن ١٣٣ نظامی و زخمی‌شدن ده‌ها تن دیگر را تأیید کرده است.

منابع خبری نزدیک به ادلب نیز در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز تایید کرده‌اند که حداقل ١٣٣ نظامی ترک کشته و شمار فراوانی نیز زخمی شده و تبهکاران جهادی جنازه‌های کشته شدگان و مجروحان را از زیر آوار بیرون آورده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله رجب طیب اردوغان در نشست اضطراری شرکت کرده و راههای مقابله با این حمله سنگین را با فرماندهان ارتش و مقامات امنیتی مورد بررسی قرار داد. بعد از این نشست اردوغان بار دیگر اروپا را تهدید به باز کردن مرزها برای ورود پناهندگان به اروپا کرده و از ناتو نیز درخواست کمک کرده است.

همزمان با این حمله سنگین که ناظران آن را در طول ٩ سال اخیر بی‌سابقه عنوان کرده‌اند، به منظور سانسور خبری، شبکه‌های اجتماعی و خصوصا تویتر در ترکیه نیز فیلتر شدند.

منابع خبری هم اکنون از تداوم حملات سنگین ارتش سوریه با همکاری هواپیماهای روسی به شهر سراقب خبر می‌دهند، نیروهای اشغالگر ترک نیز به حملات متقابل توپخانه‌ای دست زده‌اند.