زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اورمیه منتقل شد

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به صورت غیرمنتظره‌ای از زندان مرکزی اورمیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به صورت غیرمنتظره‌ای از زندان مرکزی اورمیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان امروز ۲۲ مردادماه، ماموران اطلاعات سپاه اورمیه به زندان مرکزی این شهر مراجعه کرده و به بهانه انجام بازجویی، این زندانی سیاسی را از زندان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل کرده‌اند. در چنين شرايطي، با توجه به قطعی بودن حکم اعدام نامبرده هر لحظه خطر اجرای حکم وی وجود دارد.

 

این زندانی سیاسی پیشتر نیز چندین بار به بهانه انجام بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در شهر اورمیه منتقل شده بود و برای انجام اعترافات تلوزیونی تحت فشار قرار گرفته بود.

 

به دنبال درگیرهای چند هفته پیش نیروهای احزاب کُردی با نیروهای سپاه پاسداران در مناطق کوهستانی شهرهای پاوه، مریوان و شنو (اشنویه)، سایت‌های وابسته به سپاه پاسداران خواستار اجرای سریع حکم زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام شده بودند.

 

«کمال حسن رمضان» ، ۳۱ ساله و شهروند کُرد اهل روژاوای کردستان در «تیرماه سال ۹۳» به همراه دو شهروند دیگر کُرد اهل شهرستان ماکو در نزدیکی شهر اورمیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند.

 

این زندانی سیاسی، مجموعا «چهار ماه در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات» اورمیه به اتهام «عضویت در پ.ک.ک» مورد بازجویی قرار گرفته بودند و بعدا به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.