شروان ساسون: باید همه مانند مبارزان ق.س.د مقاومت کنند

شروان ساسون فرمانده‌ی ق.س.د در سریکانی: همان طور که مبارزان ق.س.د در سریکانی مرگ را در ۵ متری خود می‌بینند و در سنگرها جای می‌گیرند، باید همه مانند آنها جان خود را فدا کنند

   شروان ساسون فرمانده‌ی ق.س.د در سریکانی در مورد وضعیت اخیر به پرسشهایم پاسخ داد.

   ساسون در پاسخ به پرسش من که دومین ارتش بزرگ ناتو به همراه تبهکارانش ۱۰ روز است به شما حمله می‌کنند، وضعیت مردم در دهمین روز چگونه است؟ گفت، "ما به همه‌ی خلقهای کورد، عرب، سریانی و همه‌ی خلق‌های روژاوا سلام و درود می‌فرستیم. یاد شهدای سریکانی را گرامی می‌داریم. این جنگ ده روز نیست که ادامه دارد. بلکه ۷ سال است که سریکانی در معرض تهاجم قرار دارد. ۷ سال پیش نیز همین ارتش و همان فکر خواست اینجا را اشغال کند اما موفق نشد. این جنگ ده روزه نتیجه‌ی فکر صد ساله است. ما در مقابل این تفکر مبارزه می‌کنیم.

حملات ده روز پیش آغاز شد. همه‌ی مبارزان ما خود را آماده کردند

   شروان ساسون اظهار کرد:"فرماندهان، مبارزان و خلق ما برای این تهاجم آماده بودند.حمله با سلاحهای سنگین و همراه با حملات هوایی انجام شد. برای آنکه ارتش اشغالگر وارد شهر نشود مبارزان ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ق.س.د در اطراف شهر مستقر شدند.

​​​​​​​   دشمن در روز دوم خواست شهر را تصرف کند اما موفق نشد. تا اطراف شهر را گرفتند، صدها ارتشی و تبهکار دشمن کشته شدند. دهها تانک، زره پوش و خودروهای آنها نابود شد. وقتی اطراف شهر را گرفتند خواستند وارد شهر شوند. طی پنج روز نتوانستند  این کار بکنند. با تانک و جنگنده‌هایشان دست به بمباران و توپ باران زدند. صدها ارتشی و تبهکار آنها کشته شدند اما موفق نشدند.

​​​​​​​   در منطقه‌ی سریکانی ۵ بار خواستند از سمت شرق وارد شوند. اما نتوانستند آنجا را از دست مبارزانمان خارج کنند. با سلاحهای سنگین دست به بمباران زدند. اکنون نیز در منطقه وضعیت اینگونه است که همه جا را با جنگنده‌ها بمباران می‌کنند."

​​​​​​​   ساسون در مورد دفاع از غیرنظامیان گفت، "همه‌ی مبارزان ق.س.د فدائیان خلق هستند. همه‌ی مبارزان ما در سنگرها فدایی هستند. آنها با این فکر و باور زندگی می‌کنند. هیچ نیرویی نمی‌تواند در سنگرها مانند مبارزان ما مقاومت کند. مبارزان ما می‌جنگند و خلق و خاک خود را حفظ می‌کنند."

​​​​​​​   در مورد پرسش من در مورد اینکه چگونه سریکانی به قلعه مقاومت بدل شد ساسون گفت، "ما تصمیم گرفتیم  نباید یک وجب از خاک ما بدست دشمن بیفتند. هر جایی که دشمن از ما گرفته ما آنرا دوباره پس خواهیم گرفت. در هر سنگری که مبارزان ما شهید شده‌اند در همان لحظه انتقام آنها گرفته شده است. این قلعه‌ی مقاومت است. در سریکانی همه‌ی زنان، مردان و خانواده‌ها عضو «ق.س.د»‌اند و علیه تبهکاران مبارزه می‌کنند."

وضعیت آتش بس

​​​​​​​   ساسون در مورد آتش‌بس اظهار کرد:"آتش بس در حرف ایجاد شده اما عملا نه. دولت ترکیه آتش بس را نقض می‌کند. حملات نیز ادامه دارند. در حالی که آتش‌بس به طور رسمی اعلام شده است، اما تاکنون ۴۰ سنگر ما مورد حمله قرار گرفته است اما ما همه‌ی حملات را پاسخ داده‌ایم. تلاش آنها برای تصرف منطقه ادامه دارد. حتی به بیمارستانها حمله کرده‌اند. در بیمارستانها مجروحان بسیاری تحت مداوا بودند که مبارزان ما این حملات را نیز خنثی و بی اثر کردند. باید بدانند که ما اجازه نمی‌دهیم آنها حتی یک متر پیشروی کنند. از صبح نیز تعدادی کشته و زخمی دولت ترک نتیجه‌ی حملات آنها بوده و ۶ رفیق ما نیز در این حملات شهید شده‌اند."

فراخوان

​​​​​​​   فرمانده ق.س.د شروان ساسون خاطرنشان کرد:"اکنون که مبارزان ق.س.د در سریکانی مرگ را در ۵ متری خود می‌بینند و در سنگرها جای می‌گیرند، باید همه مانند آنها جان خود را بر کف نهند. خواست من از همه‌ی خلق کورد این است. باید در مقابل دشمن متحد شویم."

​​​​​​​   ساسون در پایان خاطرنشان کرد که آنان در جبهه‌های جنگ نمی‌توانند تحولات در جهان را دنبال کنند و افزود:"بر این عقیده‌ام که جوامع باوجدان شاهد این وضعیت هستند. در اینجا یک خلق را قتل‌عام می‌کنند و جامعه‌ای را از میان برمی‌دارند."