شناسایی و بازداشت تبهکارانی که به موازات حملات اشغالگرانه دست به حمله زدند

یگان‌های اطلاعاتی روژاوا در پی حمله اشغالگرانه دولت اشغالگر ترک و تدارکات تبهکاران داعش برای حملات همزمان علیه خلق، عملیاتی ویژه را به انجام رسانده و یک هسته مخفی داعش را شناسایی و منهدم کردند

   پس از آنکه دولت ترک و تبهکارانش از ٩ اکتبر حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه را آغاز کردند هسته‌های مخفی گروهک تبهکار داعش دست به تحرکات تازه‌ نموده و به دو حمله تروریستی در قامشلو و حسکه دست زدند. یگانهای اطلاعاتی نیروهای شمال و شرق سوریه در پی این حملات عملیاتی ویژه را آغاز کردند.

   در شهر قامشلو یگان‌های اطلاعات موفق شدند پس از سه روز تلاش یک هسته تبهکاران در این منطقه را شناسایی و تمام اعضای آن را بازداشت کنند.

   به گفته‌ی یکی از فرماندهان این عملیات ویژه، تبهکاران بازداشت شده در تلاش برای انجام سوءقصد و حملات انفجاری بوده‌اند. همچنین مدارکی در رابطه با جاسوسی افراد بازداشت شده برای دولت ترکیه به دست آمده است.

   مسئول عملیات ویژه به آژانس خبری فرات گفت که تبهکاران داعش همزمان با حملات هوایی ترکیه به مبارزان ی.پ.گ حمله کرده و با گِرا دادن به توپخانه‌‌های ترکیه با آنان همکاری کرده‌اند.

   به گفته‌ی این مسئول عملیات ویژه تبهکاران بازداشت شده در حمله اشغالگرانه ترکیه موسوم به سپر فرات که در سال ٢٠١۶ علیه جرابلس به انجام رسیده بود فعالانه شرکت کرده‌اند و دو تن از عناصر این هسته برای حملات انفجاری علیه شهروندان از منبج به قامشلو آمده‌اند.

   همچنین اعلام شد که افراد بازداشت شده به مشارکت مستقیم در سوءقصد علیه مسئولین و شهروندان روژاوا و حملات انفجاری علیه خلق اعتراف کرد‌‌ه‌اند.

   گفته می‌شود شناسایی و بازداشت این گروه تبهکار از قتل‌عام‌های بزرگی جلوگیری به عمل آورده است.