شکنجه بازداشت‌شدگان در هولیر از سوی میت و پ.د.ک/مأمور‌های میت با یونیفرم پیشمرگ پ.د.ک

پس از کشته شدن مأمور عالیرتبه میت عثمان کوسه از سوی افرادی ناشناس در یکی از رستورانهای شهر هولیر چند شهروند کردستان از سوی نیروهای پ.د.ک دستگیر شدند. گزارش‌های دریافتی از منابع آگاه حاکی از شکنجه دستگیر شدگان توسط تیم‌های مشترک میت و پ.د.ک است.

    هفدهم ژوئیه در رستوران حقه‌باز واقع در شهر هولیر یکی از کارمندان عالی‌رتبه کنسولگری ترک به نام عثمان کوسه و دو نفر دیگر کشته شدند.

   پس از این واقعه نیروهای پ.د.ک دست در حمله به هم‌میهنان کردستانی مظلوم داغ، محمد بشیکسز و یک تن دیگر را دستگیر کردند. گفته می‌شود که این سه تحت شکنجه قرار گرفته‌اند تا موارد اتهامی را که از قبل برای آنان تهیه شده امضا نمایند.

کوسه را کارمند کنسولگری جا زدند
   گفته شد که کوسه نه کارمند کنسولگری ترکیه بلکه از مأموران سازمان جاسوسی میت در میز مربوط به ایران بوده و سپس وی در میز مربوط به جنوب کردستان به کار گماشته شده‌ است. گفته می‌شود که یکی از مشاوران هاکان فیدان رییس سازمان میت در شکنجه سه بازداشت شده کردستان با نیروهای پاراستن پ.د.ک دست داشته‌اند.

شکنجه کردستانی‌ها از سوی میت و پ.د.ک
   یکی از اعضای نیروهای امنیتی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرات گفت تلاش می‌شود که عثمان کوسه را همچون کارمند کنسولگری ترکیه در هولیر نشان دهند در حالیکه وی مسئول میز جنوب کردستان در سازمان میت بوده است.

   این عضو نیروهای امنیتی در ادامه گفت مظلوم داغ محمد بشیکسز و نفر سوم پس از بازداشت از سوی مأ‌موران میت و پ.د.ک به شدت تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

پ.د.ک بازداشت شدگان را به ترکیه می‌دهد
   منبع مذکور در ادامه خاطرنشان کرد که پ.د.ک و میت اکنون در تلاشند با شکنجه بازداشت شدگان را وادار به امضای اعتراف نامه‌های ساختگی نمایند، با اینهمه داغ و بازداشت ‌شدگان دیگر تاکنون از پذیرش اتهام‌ها علیرغم شکنجه سر باز زده‌اند.

تصاویر دوربین‌های مدار بسته در روز ١٧ ژوئیه چرا منتشر نمی‌شوند؟
   با اینکه روستوران حقه‌باز دارای دهها دوربین مدار بسته در داخل و خارج میباشد اما تاکنون یک تصویر از داغ و بشیکسز مربوط به واقعه روز ١٧ ژوئیه منتشر نشده است. آنچه تاکنون در رسانه‌ها بازتاب یافته است یک عکس از مظلوم داغ است که محل و زمان قید آن همچنان نامعلوم است.

افسران میت با لباس‌های پیشمرگهای پ.د.ک در هولیر
   گروهی ١٨ نفره از افسران ویژه میت ترکیه که یکی از مشاوران هاکان فیدان نیز در میان آنان مشاهده شده است با پوشیدن یونیفرم پیشمرگ‌های پ.د.ک به جولاندهی در شهر هولیر می‌پردازند. گماشتگان میت با لباس‌های مبدل پیشمرگ عملا کنترل برخی از خیابان‌های اصلی هولیر را به دست گرفته‌اند.