صالح مسلم: رژیم ترکیه ‌از زندگی اشتراکی خلقهای روژاوا واهمه ‌دارد

صالح مسلم مسئول روابط خارجه ‌جنبش جامعه ‌دمکراتیک تو-دم با شرکت در سمیناری که ‌در پارلمان سوئد برگزار شد اعلام کرد، رژیم ترکیه‌ و تبهکاران وابسته ‌به ‌آن، با این هدف به‌ روژاوا حمله‌کردەاند که‌ عفرین را به‌ پایتخت تروریستها تبدیل کنند

صالح مسلم مسئول روابط خارجه ‌جنبش جامعه ‌دمکراتیک تو-دم با شرکت در سمیناری که ‌در پارلمان سوئد برگزار شد اعلام کرد، رژیم ترکیه‌ و تبهکاران وابسته ‌به ‌آن، با این هدف به‌ روژاوا حمله‌کردەاند که‌ عفرین را به‌ پایتخت تروریستها تبدیل کنند

 

در ابتدای این سمینار والتر موت یکی از اعضای کمیته‌ روابط خارجه‌ حزب سبز سوئد ضمن محکومیت اقدامات اشغالگرانه ‌رژیم ترکیه ‌در عفرین گفت:"ما در کنار مردم عفرین و نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ قرار داریم. کردها بغیر از کوهستانها هیچ دوستی ندارند. اما از این پس در بسیاری از نقاط جهان، دوستان و هواداران بسیار زیادی دور کردها جمع می‌شوند."

 

صالح مسلم مسئول روابط خارجه ‌تَو-دَم نیز طی سخنانی در این سمینار گفت:"خلقهای روژوا کانتونهای دمکراتیک را تاسیس کرده‌و در کنار هم در کمال صلح و آرامش زندگی می‌کنند. رژیم ترکیه ‌اما هیچگونه ‌احترامی برای حقوق ملت کُرد قائل نیست و از تاسیس سیستم دمکراتیک روژاوا واهمه ‌دارد."

 

او افزود:" رژیم ترکیه ‌با همکاری گروه‌ تروریستی داعش به‌صورت رسمی به‌عفرین حمله‌ کرده‌ و آنجا را به‌ اشغال خود درآورده است. بدون شک مردم روژاوا در مقابل این حملات از خود دفاع خواهند کرد و ما بر این باوریم که‌ عفرین سقوط نخواهد کرد. هم اکنون در عفرین و مناطق اطراف آن علیه ‌اشغالگری رژیم ترکیه ‌نبرد سختی در جریان است. مردم روژاوا می‌خواهند در جامعەای دمکراتیک و آزاد در کنار هم آزادانه ‌زندگی کنند اما اردوغان این واقعیت را تاب نیاورده ‌و با همکاری سه هزار داعشی که‌ در رقا و کوبانی شکست خورده ‌بودند، همکاری کرده‌و به ‌عفرین حمله ‌کرد."

 

مسئول روابط خارجه ‌تودم همچنین می‌افزاید:" ترکیه ‌قصد دارد تصفیه ‌نژادی در عفرین انجام دهد و کردها را به‌کلی از عفرین بیرون کرده‌ و محل زندگی آنان را به‌ خانوادەهای گروههای تروریستی داعش و النصره‌ بدهد."

 

صالح مسلم همچنین گفت:"کشورهای غربی از ترس هجوم پناهدگانی که‌ قصد ورود به‌ اتحادیه‌ اروپا را دارند چشمان خود را بر روی جنایات اردوغان بستەاند. اردوغان نیز با استفاده ‌از این نقطه‌ضعف از پناهندگان به‌عنوان سلاحی در برابر آنان استفاده‌ کرده‌و تسلیحات نظامی خود را از این کشورها تامین می‌کند."

 

او در رابطه‌ با سکوت جامعه‌ جهانی در قبال عفرین گفت:" طبق قطعنامه‌ بین‌المللی باید در رابطه‌ با موضوع عفرین برخورد شود. کشورهای اروپای با موضوع عفرین به‌گوانەای برخورد کردند که ‌انگار عفرین بخشی از سوریه ‌نیست. هرچند کشور سوئد تاحدی از دیگر کشورها در رابطه‌ با حمایت از عفرین پیشی گرفت اما انتقاداتی در رابطه ‌با این مسئله‌ به ‌وزیر خارجه ‌این کشور وارد است."

پس از این سمینار صالح مسلم از محل تحصن کردها در استکهلم سوئد بازدید کرد. تحصن کردها در استکهلم به‌صورت اعتصاب غذا و در حمایت از مقاومت عفرین است.