عملیات گریلایی در جولمیرگ

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترکیه حداقل ۸ ارتشی کشته و تعداد بسیاری نیز زخمی شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان عملیات‌هایی را در روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر علیه ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

  در ساعت ۷ نیروهایمان علیه خودرو نظامی که از تپه خوده در عرصه آواشین به آلای روباروک در شمزینان واقع در جولمیرگ می‌رفت عملیات تله انفجاری انجام دادند. در این عملیات کامیون منهدم شده، ۴ ارتشی کشته و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

  در ساعت ۱۱ نیروهایمان در مابین تپه‌های خاپوشکه و هلیکوپتر در شمزینان علیه خودرو نظامی ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات خودرو نظامی تماما منهدم شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  عملیات تله انفجاری

  روز ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر ارتش اشغالگر ترکیه با تعداد بسیاری از خودروهای زرهی تحرکاتی نظامی را در ناحیه‌ی والتو در جولمیرگ آغاز کرد. نیروهایمان یگان عملیاتی را تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱۴:۳۰ همان روز یگان را هدف قرار دادند.در این عملیات ۱ سرباز، ۱ افسر و ۲ فرمانده‌ی متخصص کشته و تعداد بسیاری نیز زخمی شدند. در این عملیات رفقایمان بسه و ولات تا آخرین گلوله‌ی خویش در برابر دشمنان مبارزه کرده و به شهادت رسیدند. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. در طی این تحرکات نظامی یگان‌های مخفی دشمن به کمین گذاری پرداختند.

  مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: مزگین آکسو

   کدسازمانی: بسه راپرین

   محل تولد: سیرت

   زمان و مکان شهادت: ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر – جولمیرگ


   نام: علی اگمن

   کدسازمانی: ولات دلبرین

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر – جولمیرگ

  رفقایمان بسه و ولات برای مقابله با جنگ علیه خلق کرد، در زمان و مکان‌های متفاوتی به جنبش آزادی خواهی کرد پیوستند و از همان ابتدا به سمبل فداکاری، راستی و زحمتکشی مبدل شدند. هر دو رفیقمان در برابر دشمن مبارزاتی قدرتمند را به انجام رسانده و زحمات بسیاری را متحمل شدند. ما رفقایمان بسه و ولات را با احترام گرامی می‌داریم. مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌‌های آکسو و اگمن و تمامی خلق کردستان اعلام می‌داریم و پیمان خویش را دوباره می‌کنیم که کردستانی آزاد را ایجاد نماییم.

  حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا

  در ساعت ۰۰:۳۰ روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه ناحیه‌ی یکماله در متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا، در ساعت ۱۱:۳۰ و ۲۱ ناحیه‌ی شهید هارون در قندیل، در ساعت ۱۷ ناحیه‌ی شهید بریتان در عرصه‌ی خاکورک را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."