ق.س.د: ١٣ مبارز و ۵ شهروند پس از اعلام آتش‌بس به شهادت رسیده‌اند

کینو گابریل سخنگوی ق.س.د اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش با نقض آتش بس بمباران سریکانی و اطراف را ادامه داده‌اند. در حملات دولت ترکیه ١٣ مبارز و ۵ غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

   کینو گابریل سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه در رابطه با توافق آتش‌بس میان ترکیه و ایالات متحده آمریکا و تداوم حملات و بمباران‌های دولت ترک و تبهکارانش بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

   در بیانیه آمده است:

​​​​​​​   "نیروهای ما بر مبانی آتش‌بس روز گذشته از ساعت ٢٢ روز ١٧ اکتبر در تمام جبهه‌های جنگ در موضع تدافعی قرار گرفته است. به استثنای حملاتی که بر نیروهای ما انجام شده نیروهایمان در هیچ کدام از جبهه‌ای جنگ و مناطق اشغال شده به عملیات نظامی دست نزده‌اند. حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش اشغالگر [ترک] و تبهکاران علی‌رغم قرار آتش‌بس هیچگاه متوقف نشده‌اند.

​​​​​​​   از ساعت ٢٢ [١٧ اکتبر] تاکنون ١٣ مبارز ما و در حمله هوایی به روستاهای سریکانی هم ۵ غیرنظامی در حملات یاد شده به شهادت رسیده‌اند.

​​​​​​​   ما از تمام نیروها و بویژه از طرفین آتش‌بس دعوت می‌کنیم که به مفاد آتش‌بس عمل کنند. ما اعلام می‌کنیم که نیروهایمان از حق دفاع مشروع در برابر هر حمله‌ای استفاده خواهند کرد و به هر تعرضی پاسخ می‌دهند."